Gå til innhold

Munkorama: VW Vento 2l 16v Turbo

Ranger emnet

MUNKORAMA

Anbefalte innlegg

Halla Munken!

Hvordan går det med denne vento'n din nå? Må få tatt en titt på denne når jeg kommer hjem igjen. Håper detta turbo systemet funker bedre enn kompressoren du putta i der først!

Atle

VENTOEN ER FIN DEN:) bare ubrukelig på dette føret.

bilder av interiør og sånn kan jeg legge ut litt senere. bilen står vinterparkert for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

konge bil du har.. har du no erfaring men turbo på 2.0l 8 v..? har begynt å hamstre inn deler men ekke direkte stødig på alt der...

My cars..!

Vw Vento-95 mod (brukes nå)

BMW 525 E34-88 mod (solgt)

Vw Caddy D-97 mod (solgt)

Volvo 245-84 mod (vraka) russebil

Audi 100-85 mod (vraka)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konge bil du har.. har du no erfaring men turbo på 2.0l 8 v..? har begynt å hamstre inn deler men ekke direkte stødig på alt der...

hadde jeg vært deg hadde jeg puttet på 16vtopp på blokka di. hvis jeg ikke husker feil får du perfekt kompresjon for turbobygg. må også da bygge om til et annet ledningsnett. mulig du kan bruke det gamle, men er ikke 100% sikker. er veldig mange i usa som kjører 2l 8v turbo og klarer høye tall. de kjører også på original ledningsnett med annen chip mener jeg. men med 16v topp vil du få en enda råere maskin og helt klart verdt pengene hvis du har råd;) ¨¨

hadde jeg vært deg hadde jeg søkt på vortex forumet i usa. der finner du utallig inspirasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg vært deg hadde jeg puttet på 16vtopp på blokka di. hvis jeg ikke husker feil får du perfekt kompresjon for turbobygg. må også da bygge om til et annet ledningsnett. mulig du kan bruke det gamle, men er ikke 100% sikker. er veldig mange i usa som kjører 2l 8v turbo og klarer høye tall. de kjører også på original ledningsnett med annen chip mener jeg. men med 16v topp vil du få en enda råere maskin og helt klart verdt pengene hvis du har råd;) ¨¨

hadde jeg vært deg hadde jeg søkt på vortex forumet i usa. der finner du utallig inspirasjon!

hm... tøft.. men tror jeg begynner med en turbo på den jeg har... får den til å funke å heller få takpå en "ekstra motor" å bygge på.. tror også at blokka skal passe på 16v toppen men er vell no anna innsprøytinga osv..

My cars..!

Vw Vento-95 mod (brukes nå)

BMW 525 E34-88 mod (solgt)

Vw Caddy D-97 mod (solgt)

Volvo 245-84 mod (vraka) russebil

Audi 100-85 mod (vraka)

Lenke til kommentar
Del på andre sider