Gå til innhold

thomasekeli: Polo - Butler / JL Audio / RF (OBS! Mye bilder)

Ranger emnet

thomasekeli

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Da er vel tiden inne for at jeg lager en liten prosjekttråd?

Har holdt på en stund nå.. Men har ikke vært så mye å vise/fortelle før nå, egentlig...

Først noen bilder av bilen slik jeg kjøpte den:

bil1.jpg

bil2.jpg

bil4.jpg

bil3.jpg

Følgende utstyr skal inn:

1 stk. Yellowtop (m/skillerellé)

1 stk. Ny dynamo.. (satser på en 150 amp)

1 stk. RF FNQ 3146

1 stk. Pioneer DEH-P8600MP

1 stk. Sony XVM-H65

1 stk. PLDVD130

1 stk. Butler TD275

1 stk. Butler TD2150

1 stk. JL Audio 1000/1

3 stk. JL Audio 10W6v2-D4

1 stk. Maxcontrol (hehe....)

(Og en masse masse glassfiber, hehe)

På tirsdag hadde jeg et lite uhell... Skull ønske de hersens bussene kunne bruke blinklys!!

vrak1.jpg

vrak2.jpg

Her mangler det noe..? :p

vrak3.jpg

Ramma er skeiv... :(

vrak4.jpg

Får den tilbake i morgen... Så får vi nå se hvordan det blir.. ;)

Dashbordet måtte jeg gjøre noe med..

Slik var det når jeg kjøpte bilen:

dash1.jpg

Også bygger vi om litt ;) (*pusse pusse*)

dash2.jpg

Dash'en er'kke helt ferdig enda.. blir vel ferdigstilt under lakkeringa...

Litt bilder av bilen under litt oppmåling:

bil01.jpg

bil02.jpg

bil03.jpg

Som dere ser er bilen lyddempet med asfalt matter.. Ikke heeeelt gjennomført alle steder, det skal jeg kunne inrømme.. Men ganske okei :) (Spesielt siden jeg kjøpte bilen slik... slapp å gjøre det selv, hehe)

Her er da boksene til forsterkerne.

1000/1 sitt nye hjem:

boks1.jpg

Butler'ne sitt andre hjem:

boks2.jpg

Også har jeg begynt litt forsiktig på glassfiberen...

Støper over de orginale vegg-sidene bak, for å få den formen/de snittene jeg vil ha / trenger å ha.. Gikk forholdsvis greit. Så er det bare å kappe til, og sparkle pent etterpå. Men disse blir nok gjort litt om underveis! ;)

glass1.jpg

glass2.jpg

glass3.jpg

Det er i hvertfall en begynnelse.. Så kommer resten etter hvert når ting begynner å falle på plass! ;)

Kom gjerne med innspill, om dere har noe konstruktivt å komme med! :)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Artig! Jeg trenger vel ikke si at du må komme med flere bilder? :D

Hvor kjøpte du Butlerne forresten?

Hehe, flere bilder kommer! ;)

Jeg kjøpte dem av en kamerat. Var imponert over dem, og bestemte meg for å prøve det ut :)

Men kan godt være de ikke passer meg heeeelt... (har tenkt litt på det i det siste, hehe) og da går dem for salg før neste sesong.. :eek: Men vi får nå se. Gleder meg til å få dem inn i den lille polo'en ;)

spennende :)

Ja, jeg håper det... :D Gleder meg sykt til det kommer noe lyd i hvertfall! Har kjørt rundt uten lyd nå i flere mnd... (bare et svært hull i dash'en.. :()

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt update...

Fikk tilbake bilen fra verkstedetw i dag. Rammen som var skeiv, var ikke lengre det.. Og det meste så ut til å være bra! :D

vrak5.jpg

Ellers...

Fikk tilpasset litt på glassfiber-sidene... Det ene ble kjempe bra, og det andre heeeelt på jordet... Så jeg tror det blir et nytt et i morgen! ;)

glass4.jpgglass5.jpg

Hadde alledere fått fjernet dekoren på rutene.. Og i dag gikk pinadø resten av dekoren også... Det ble stygt, og jeg savner den pokkers rockford-logoen opp over hele siden av bilen min.. *snufs* Vel vel.. Dette blir vel bra til slutt?

dekor1.jpg

dekor2.jpg

Også helt uten noen ting, stakkar... (naken..lol)

dekor0.jpg

Også Fikk jeg endelig laget ferdig "batterikassen"... Det vil si installasjonen til yellowtop'en.. Det kjipe med Polo 6N er at hjulbrønnen ligger skeivt i bilen, og det hjelper ikke akkurat at han som klistra fast asfaltmattene i halvsøvne har gjort en ujevn jobb.. Så jeg "hang det opp"... ;)

batt1.jpg

batt2.jpg

batt3.jpg

(For å si det sånn... Det sitter fast, alstå. Det skal i hvertfall ingen steder med det første! Hehe)

Kanskje ikke det mest spennende som skjedde i dag.. Men må jo ha med det som skjer med bilen...!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten..

Slenger med et bilde av en 10W6v2-D4 som prøver den nye flotte baffelen sin! ;)

baff0.jpg

Passet bedre enn forventet.. Egentlig så passet det så godt at jeg tror jeg kommer til å få et problem med trekkingen av kassa.. Følg med, og se hvordan dette går... (!) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du så mange ringer rundt D4'n? Nødvendig å bygge den ut så mye da? Eller.. Hvordan har du planer om å plassere den?

Regner med at dette blir en phet bil! :D Er i allefall godt på vei! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du så mange ringer rundt D4'n? Nødvendig å bygge den ut så mye da? Eller.. Hvordan har du planer om å plassere den?

Regner med at dette blir en phet bil! :D Er i allefall godt på vei! ;)

Takk takk, håper den blir phet til slutt.. Men blir helt deppa av å tenke på alt stresset med glassfiberet.. Hehe, men det er jo det som er litt gøyaly også da! ;)

Du er ikke den første som spør hva jeg skal med så tykk baffel.. Jeg satset på at det ville være greit med en skikkelig baffel.. Men vi får nå se hvordan det blir etter hvert :D Den består av 3 stk. 19mm mdf..

Jeg ble nok så imponert over Desmond Tutu sin installasjon.. Så jeg kommer til å lage noe som bygger på litt den samme måten å bygge subkassen på... :D

Slik gjorde Desmond...

IM002738.jpgIM002742.jpg

Så får vi se hvordan det blir når jeg skal i gang... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende prosjekt:) Kommer til å følge med her! Keep up the good work;)

Setter pris på slike oppmuntrende poster! ;) Får håpe sluttresultatet også faller i smak.. Bare å følge med :D

Hehe bra TK.. Tatt med soveposen ut i garasjen nå elle?;)

Heia Stian! Hyggelig at du stakk innom tråden min! :)

Jeg har ikke lagt meg til å sove i garasjen enda.. Er mørkredd ;) Men når det nærmer seg påske, så har jeg nok ikke noe valg.. For da MÅ jeg jo bli ferdig...! Hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens oppdatering...

Lite å melde om, egentlig. Har vært så mye stress i dag, så har ikke fått gjort så mye i garasjen.. :(

Endte opp med å støpe veggene på nytt i dag. De ble for skeive de andre. Fant ut at det holdt med ett lag glassfiber før jeg begynte å tilpasse formen...

Bilder av dagens store happening:

glass6.jpg

glass7.jpg

Ellers har jeg bestilt noe mer deler, som jeg håper å få montert i mårra.. Og fått beskjed om at det ikke akkurat kryr av 150 amper's dynamoer til Polo der ute... Men får nok tak i en til slutt ;)

Fant også ut at målene på sub-kassen blir for "dårlige".. (Kan tolkes på mange måter..) Og ender derfor opp med å gjøre alt dette arbeidet på nytt.. Håper jeg er ferdig med det innen neste tirsdag.. (TTT - Ting Tar Tid..) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter pris på slike oppmuntrende poster! ;) Får håpe sluttresultatet også faller i smak.. Bare å følge med :D

Heia Stian! Hyggelig at du stakk innom tråden min! :)

Jeg har ikke lagt meg til å sove i garasjen enda.. Er mørkredd ;) Men når det nærmer seg påske, så har jeg nok ikke noe valg.. For da MÅ jeg jo bli ferdig...! Hehe :D

Ja blir helt sikkert folk til langt på natt i påsken, jeg skal verfall det så vi får gjort noe da.. "Når sola går ned i vest jobber di late best" ;)

Volvo 242 78 mod B19A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk takk acoupe! :D

Kommer med oppdateringer flere ganger i uka.. Ikke alltid så mye å melde om, men planen er jo at man skal få et innblikk i hele prossessen, og ikke bare hva som har vært gjort ;)

Jepp, Stian.. Påsken blir det knallhard jobbing! Du tar med Pizza og Petterøes, så tar jeg med Generalen og Cola! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider