Gå til innhold

thomasekeli: Polo - Butler / JL Audio / RF (OBS! Mye bilder)

Ranger emnet


thomasekeli

Anbefalte innlegg

Har vært litt prat rundt dette med bruk av byggskum i garasjen. Så vi tenkte vi skulle prøve litt, bare for show... F*en å det spruta! Oppskriften? Stikk hull på tuba med en svær Glava-kniv, og når spruten kommer, så pass på å treffe alle kompisene dine.... (?)

 

Får aldri den kjeledressen tilbake til det gamle igjen, hehe..

 

byggskum.jpg

 

 

Vel, men vi har gjort litt mer nyttige ting i garasjen de siste timene...

Kassen har jeg stressa med utrolig mye og lenge. Jeg hadde no idea at det skulle være vanskelig å bygge en kasse.... Men nå vet jeg det...!

En medvirkende faktor til at dette ble en vrien nøtt for en nybegynner var at kassa måtte ha en bakrebredde på MAX 85cm, mens kassa kunne ikke være smalere en MIN 90cm - for da ville det ikke bli plass til elementene...

 

Samtidig som kassa så klart må ha en hviss skråvinkel... Vel, får se hvordan det blir til slutt... Det kan, og jeg understreker, kan bli bra.. Vi får bare vente og se ;)

 

kasse01.jpg

 

kasse02.jpg

 

kasse03.jpg

 

kasse04.jpg

 

 

Tror ikke jeg rekker noen updates før begynnelsen av neste uke.. Stavanger Rally er nå på lørdag, og det tar ALL tiden! ;)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Neida, Jonas, klart jeg ikke glemmer dere på Forus! Kommer jo tilbake flere ganger i sommer, og blir med på alle rally i år, og meste parten neste år, regner jeg med ;)

 

Du har helt rett, Stian. Tiden i garasjen blir ikke på langt nær uttnyttet godt nok. Men du vet, når Cato og jeg må rydde 240-delebilen for skrot, mens alle andre sitter inne og klør seg bak, så tar ting litt ekstra tid...(!)

Men nå begynner det å ta for lang tid dette her... Skal jobbe på nå.. Så får du heller gi meg en hånd litt inn i mellom! ;)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har skjedd siden sist?

 

Vi har begynt på arbeidet rundt brakettene som må til får å få en 150 amps Valeo til å passe... Tre ganger så stor dynamo er ikke feil! ;)

dynamo01.jpg

 

 

Måtte gjenge opp M5-bolter... (70mm)

gjenger.jpg

 

Fått i 8 islagsmuttere (eller hva po**er det het)

bolter1.jpg

bolter2.jpg

 

Håper det snart kommer mer, da... Går alt for tregt, jeg vet... hmmmmmmmmm

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser da meget bra ut Thomas. Fortsett med det.

 

Takk, Stig :)

Kommer nedom med bilen når jeg er ferdig.. Kanskje jeg kan få noen meninger om sluttproduktet ;)

 

rått!! gleder meg til fortsettelse ;) forresten ser bilen veldig rosa ut?? eller e det nye skjermen min som fucker??

 

Hehe, det er nok ikke den nye skjermen din som kødder med deg... Når jeg er i garasjen med spon, sparkel, polyester og olje på henda, så gidder jeg ikke ta bilder med et dyrt digitalkamera... Så da må jeg ty til mobilen.. Bildene av bilen er tatt med den gamle telefonen, som hadde et utrolig dårlig kamera.. Skal se om jeg ikke kan få ordna noen skikkelige biler etter hvert.. :)

 

Når du først nevner rosa, så kan det jo sies at bilen så nesten rosa ut før den ble lakkert.. Litt av grunnen til at jeg ønsket å lakkere den på ny.. (noe jeg nesten angrer litt på nå.. han lakkereren blir jo aldri ferdig... sukk...)

 

 

Dagens update utgikk da det viste seg at jeg fikk gjort svært lite når jeg kom i garasjen i dag i 18.00 tiden, fyllesyk og sur.. Hehe.. Håper på bedre vær i morgen ;)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI!!!

Noe var galt med lakken....

 

lakk3.jpg

 

Så nå må hele bilen vaskes ned.... Gikk til innkjøp av 25 liter lynol... Satser på at det holder..

Ny fyller og ny lakk... Denne gangen lakkerer vi dørhåndtakene også.. Også gjør vi en bedre jobb en sist... Blir nok bra til slutt skal du se... *sukk*

 

Alcantara

Fikk på første biten med stoff i dag... Var litt oll i begynnelsen.. Satser på at det blir lettere etter hvert som jeg kommer skikkelig i gang med det..

 

trekk01.jpg

 

 

Satser på mer update i morgen... Men vi får nå se...

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei... Jeg må vel ærlig innrømme at det ikker er handlet fra Anders denne gangen...

Det er en lokal forhandler som kunne skaffe et helt OK materiale til en helt OK pris.. Ville ikke ta opp lån for å få råd til alcantaraen.. Ikke siste gang jeg trekker det i alle fall ;)

 

Men neste gang så kan det være at det blir Anders som får solgt litt alcantara til meg...

 

Mvh Thomas :)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en skikkelig dritt dag.. Skjedd helst lite.. For så vidt ikke uvanlig, hehe..

 

Lakk

Som tidligere nevnt, noe var gærnt med lakken........

Så den ble kjørt til et sted med kraftig høytrykksspyler... Spylt og vasket rein. Bilder av vogna på henger før, og i lakkboksen med bare litt fyller igjen..

 

lakk4.jpg

 

lakk5.jpg

 

lakk6.jpg

 

Fant også ut at døra hang for mye.. Har skrapa vekk noe lakk... Så det blir litt justering av døra, ja.. Passa greit å finne ut det nå, før andre gang vi lakkerer! ;)

 

Baffler

Fikk ordna de 30 hullene som må til i bafflene. Men som nevnt over; dette var en dritt dag, så ikke fikk jeg i islagsmuttrene eller tatt noe bilde av dem.. Ikke at det var særlig mye å se heller, da..

 

Dessuten sprakk (minst) en av dem litt opp under borringa.. (F*en) så jeg får lime litt i mårra.......... :deng

 

Alcantara

Lønner seg å ikke være stressa over at kontaktlimet tørker når man skal drive med alcantara...... Stress fører til tabber... Dagens ble ikke den værste, men ille nok.... Devil

 

FNQ

Siden bilen skulle vaskes totalt med lynol (eller hva det nå var) og jeg ikke stoler helt på hvor tett den bilen er for øyeblikket, så måtte elementer ut.. Herlige elementer... *sikle*

 

cone.jpg

 

 

That's all for now.. Håper dagen i mårra blir noe bedre... Heh....

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen

5-6 mai var det Rally Sørland, så det ble helst lite jobbing. Men fy faen for en FET helg! ;)

Selv om vi bare fikk med oss 20 biler på ss6 før den ble stengt, likledes også ss8 og ss9. Men vi fikk nå med oss ss10. Og det var vondt.. Hehe :well

 

Baffler

Men fikk nå gjort littegranne når jeg kom hjem fra det glade sørlandet i går. Fikk i tyve islagsmuttere... Så må jeg handle flere i dag..

Prøvde bafflen på elemtentet.. Og alt passer skremmende bra.. Nøyaktig arbeid lønner seg, har jeg lært ;)

 

baff1.jpg

 

baff2.jpg

 

baff3.jpg

 

baff4.jpg

 

Maskering

Har fått maskert litt... Ikke helt ferdig enda. Klar for litt lakk nå... :deng

 

lakk7.jpg

 

lakk8.jpg

 

Pussing

Fant til min store overraskelse også 12 voltsuttaket som skal sitte i dashbordet.. Måtte pusse den ned. Småting må gjøres det også! :)

 

sig.jpg

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens update..

 

Subkasse

Begynner å ta litt mer form.. Var litt stress, dette.... Tilpassning av baffler og slikt var noe dritt.... :well

 

kasse05.jpg

 

kasse06.jpg

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår