aksel_aksel Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 Har målt kompresjonen på motoren nå og fått 10bar, under 8 bar, under 9 bar og 10 bar på hver sylinder. Kompresjonsforholdet er 10.5:1 Men hvordan veit jeg da hvor stort trykk jeg skal ha? Finner det ikke i haynesboka.... Grunnen til at jeg måler er at den nekter og gå på tomgang og jeg hører noen "klanke" lyder ifra motoren og oppfører seg slappt. Er redd den har skjært seg eller no. Siter En gærning fra Lommedalen, var hardhendt på brennstoff pedalen. Hans styring var slurven. Han skar ut i kurven. Med helskru i saltomortalen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 sjekka at ikke reg.reima har hoppa over et hakk? Gir liknende symptomer.. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aksel_aksel Skrevet Mars 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 sjekka at ikke reg.reima har hoppa over et hakk? Gir liknende symptomer.. Reg reima sitter der den skal...:/ Siter En gærning fra Lommedalen, var hardhendt på brennstoff pedalen. Hans styring var slurven. Han skar ut i kurven. Med helskru i saltomortalen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 Alle k-motorer har skjørtebank. Stemplene har litt ekstra klaring på de motorene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aksel_aksel Skrevet Mars 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 Alle k-motorer har skjørtebank. Stemplene har litt ekstra klaring på de motorene. Og hva mener du med skjørtebank? Om du mener at stempelskjørta driver og kakker på no så høres det jævla unaturlig ut. Og den klankinga har ikke vært her tidligere, først når jeg starta den nå at den ikke vil gå på tomgang, går slappt og hakkete og klanker no jævlig. Siter En gærning fra Lommedalen, var hardhendt på brennstoff pedalen. Hans styring var slurven. Han skar ut i kurven. Med helskru i saltomortalen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aksel_aksel Skrevet Mars 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 Forresten, motoren har gått langt over 300 000km uten annet vedlikehold en skift a tenndeler, filtere og væsker. Har vært grisekjørt til det ekstreme det siste året og kjørt oljetørr en gang for en stund sida og koker jævla kjappt. Siter En gærning fra Lommedalen, var hardhendt på brennstoff pedalen. Hans styring var slurven. Han skar ut i kurven. Med helskru i saltomortalen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg