wartex Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 Hei. Min tankmåler viser veldig feil. Etter jeg har fyllt full tank, viser nåla ca 3 kvart tank. Hva kan være galt? Kan det være flotøren som har fått bensin i seg så den flyter under nivået? Og et spm, Hvor stor tank er det i sierra 2 liter dohc? 90 modell.. Mvh Meg =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 står du i nedoverbakke når du skjekker ? Får nesten hjerteflimmer hver gang jeg starter bilen i gårdsplassen min pga føler er baki tanken og fronten står nederst i bakken :P Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Kan være flottøren som lekker ja, eller dårlig kontak på potensiometret, forresten, er temp-måleren normal? Ford er vel kjent for å ha litt ustabile bensinmålere på vinteren. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wartex Skrevet Mars 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Kan være flottøren som lekker ja, eller dårlig kontak på potensiometret, forresten, er temp-måleren normal? Ford er vel kjent for å ha litt ustabile bensinmålere på vinteren. vel.. tøkke si den er "hlet" normat.. assoo.. den ligger rett over den "hvite" nederste firkanten :P jeg trudde kanskje den skulle stå ca 90 grader ut i forhold til rød og hvit.. vet ikke Den har alltid vært sånn.. Er det galt? Kan det være noe bak dashen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Den skal ligge i nærheten av midten ja, men kan ikke være så nøye på det heller, men hvis den ligger konsekvent lengre ned, så kan det tyde på def spenningsregulator i instrumentet, men har tank måler vært ok før uten at temp måler har endret seg i mellomtida er det ikke det, tempmålerne er ikke helt stabile heller :P. Kan jo prøve¨å sjekke bensinmåleren, bare å slippe ned tanke å skru den av å kikke på flottør. Kan forresten sjekke den på annet vis også, finn kaelen til den bak instrumentet, mål spenning med dørk full tank, har du nærmest batterispennung er det ikke måleren. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wartex Skrevet Mars 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Den skal ligge i nærheten av midten ja, men kan ikke være så nøye på det heller, men hvis den ligger konsekvent lengre ned, så kan det tyde på def spenningsregulator i instrumentet, men har tank måler vært ok før uten at temp måler har endret seg i mellomtida er det ikke det, tempmålerne er ikke helt stabile heller :P. Kan jo prøve¨å sjekke bensinmåleren, bare å slippe ned tanke å skru den av å kikke på flottør. Kan forresten sjekke den på annet vis også, finn kaelen til den bak instrumentet, mål spenning med dørk full tank, har du nærmest batterispennung er det ikke måleren. ok, takk, dette skal jeg sjekke.. mvh meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meino Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 jeg har også et problem med tankmålern.. det er at den vil ikke gå lenger ned en 40 liter elns.. den funker bare fra full tank til 40 liter så er den ubrukeli.. å en til ting som er litt oT.. d lukter olje av eksosen min hva er årsaken til det? Siter Tar deg ikke på motor men tar deg på galskapen! *Audi A4 TdiQ* *King Cab 2.2 badass*solgt* *Sierra 2.0 IS *søppel* *arctic cat zl 500 *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Spørs om det ikke er potensiometret i tanken som er defekt på din, bytt måler. Oljelukt er sikkert det vanlige, ventiltetninger, ryker den blått ved oppstart? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbofreek Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 på sierra er det 60liters tank Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg