Gå til innhold

Skifting av foringer

Ranger emnet

pahf

Anbefalte innlegg

Utrolig nok så må jeg skifte noe igjen på golfinoen min gitt.

Som om det var noen bombe.

Må skifte foringene.Så da tenker jeg å gjøre det både fram å bak når jeg først er igang,

Men er dette vanskelig og gjøre på egen hånd?

Hvordan gjør man dette ?

Noen rettledninger og tips hadde vært fint.

Sånn at jeg får litt innblikk i hvordan man gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte av storforinger bak veiledning kommer på http://www.vwposten.net så snart jeg får tid til å skrive den.

Har bilder og alt liggende klart på HD. Det er litt av en jobb bare så du vet det. Bruker vel 5 timer på det, og da klurer jeg veldig med å få de nye inn igjen pga manglende hydr. presse.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få ut foringene bak borrer du ut gummin først, så sager du gjennom hylsa, og da løsner den slik at du bare banker den ut.... når du skal sette i nye foringer så kjøper du PolyBush på Kollevold el. lign. dem er MYE lettere å sette i.(+mye stivere å kjøre med)

Foran kan det lønne seg å klemme sammen fjærbenet når du skal ha i de nye foringene, slik at bærearmen står rett i forhold til traversen. foran er det også lettere å montere polybush.

Jeg ga 1240,- for alle 6 foringene, tror det er billigere enn orginalt!!

-skal se, kanskje om jeg får tid skulle jeg nok gjerne ha men det kan nok ikke ta lang tid men jeg rekker det nok ikke før det er for sent..... Betyr det grønne lyset at jeg skal kjøre??

-90 VW Passat cl stv 2.0L

-87 Hvit/Krokan Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite spørsmål angående foringer.

Det knirker noe inni hampen fra bakstillinga mi, har nettopp skiftet dempere + satt på senkefjører.

Det knirket også når jeg kjørte med orginale dempere/fjører så jeg er nesten helt sikker på at det er foringene i bakstillinga.

Noen som kan bekrefte/avbekrefte dette??

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mk2-16v

Har et lite spørsmål angående foringer.

Det knirker noe inni hampen fra bakstillinga mi, har nettopp skiftet dempere + satt på senkefjører.

Det knirket også når jeg kjørte med orginale dempere/fjører så jeg er nesten helt sikker på at det er foringene i bakstillinga.

Noen som kan bekrefte/avbekrefte dette??

Sto bilen på hjulene da du strammet skruene ved foringene?

hvis hjula henger og du strammer boltene kan dette lage lyd...

klarer du å kikke inn på foringene mens noen gynger på bilen? da ser du jo om det er disse som knirker....

-skal se, kanskje om jeg får tid skulle jeg nok gjerne ha men det kan nok ikke ta lang tid men jeg rekker det nok ikke før det er for sent..... Betyr det grønne lyset at jeg skal kjøre??

-87 Hvit/Krokan Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,da høres d jo "greit" ut,

Men er ikke sikker da,

For lagrene er stramma,men alikvel så er det noe som rister når jeg tar tak i det ene hjulet.

Kan ikke skjønne hva det er for noe,

Er det foringene eller kan det være noe annet

noen som har et clue?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er akseltappen skrudd skikkelig fast?

-87 Hvit/Krokan Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider