Gå til innhold

Da har jeg blitt utsatt for tyveri

Ranger emnet

Zemeckis

Anbefalte innlegg

Og skal du henge ut meg fordi at jeg ikke gir han en tier?

bedrevitere blir man desverre aldri kvitt

Nei, men jeg er dritt lei av folk som klager og klager, men aldri er interessert i å være med og rette opp ting.

Driter i hele deg og tieren din egentlig.

Personlig så ser jeg på det å gi karen en tier, som en hyggelig gest fra oss andre på forumet her, ikke noe mer enn det. Litt "nestekjærlighet" kan man vel kanskje kalle det.

Og født og oppvokst som vi er i et kristent land så.....

Og Nastyboy, jeg kunne vært faren din....

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

JEG har nevnt db/A her. Nivået på lyden du refererer til må jo måles i henhold til en eller annen standard.

MEGET mulig at den alarmen gir fra seg 130 db el noe, men det er vel ved elementet. Den gir nok ikke i fra seg 130 db/A, som er en meget brukt standard for å måle lydstyrke.

Innvendige alarmer til hus og industribygg osv, gir f.eks fra seg et nivå rundt 120-122 db/A. Og dette er nok til å skremme vannet av de fleste.

Og husk, at lydnivået DOBLES fra 1 db til 2 db, osv... for hver eneste db du stiger i nivå, så dobler du lydnivået!! Et menneske med "normal" hørsel kan høre en lyd på rundt 15 db trykk i øregangen. Da kan du selv tenke deg hva 130 db i øret hadde gjort med deg...

Let litt på nettet, så finner du sikkert mye info om dette.

Du som synes det er så ille at folk mister et par blinkers, har du betalt inn en tier til lærlingen som ble frastjålet blinkers glassene sine?

Glenn

Uff...få deg et liv, eller kanskje et kurs om lyd på norsk lydskole. Lydnivå og lydtrykk er to forskjellige ting forresten. Ikke uttal deg negativt om ting du ikke har greie på, da synes bare alle du er teit.

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...få deg et liv, eller kanskje et kurs om lyd på norsk lydskole. Lydnivå og lydtrykk er to forskjellige ting forresten. Ikke uttal deg negativt om ting du ikke har greie på, da synes bare alle du er teit.

Livet mitt har nok vært rikere hittill enn hva mange andres liv kommer til å være i løpet av et helt liv.

Klart de fleste her synes jeg er teit, men det er vel mest fordi at de aller fleste her er små ***tt unger som enda ikke har lært seg å takle at folk sier de i mot. Det er alltid godt å kunne si i mot mamma, og alikevel få vasket klærne, ryddet rommet og middagen ferdig på bordet.

Og som om jeg ikke DRITER i om folk synes jeg er "teit". Jeg er ikke akkurat ute etter å finne meg venner eller folk som liker meg via nettet heller.

Kos og klem til dere alle! happyhappy

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og husk, at lydnivået DOBLES fra 1 db til 2 db, osv... for hver eneste db du stiger i nivå, så dobler du lydnivået!! Et menneske med "normal" hørsel kan høre en lyd på rundt 15 db trykk i øregangen. Da kan du selv tenke deg hva 130 db i øret hadde gjort med deg...

Glenn

Her har du tatt feil, eller skrevet feil eller noe. Lydnivået dobles for hver 3db, altså fre 1 db til 4 db er en fordobling av lydnivået. Bare for å være litt pirkete!

Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer)

Volvo 740 TIC - 87 Modell

WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det var den første, men jeg har i hvertfall betalt inn en tier til deg!! m'm

Men da skal jeg F.. meg se bilder her av de nye blinkersa dine etterhvert også!!

Glenn

Du er nok det første og eneste ja, GlennK. HEhe, selvfølgelig slenger jeg opp et eller to bilder når jeg har fått nye glass og pærer til blinkersa;)

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok det første og eneste ja, GlennK. HEhe, selvfølgelig slenger jeg opp et eller to bilder når jeg har fått nye glass og pærer til blinkersa;)

Det er jo typisk det. Folk er veldig flinke til å synes synd på andre, så lenge det ikke koster de noe!

Hva gjør liksom en tier fra eller til da? Ingenting! Og det hadde jo vært hyggelig gjørt av de som er så engasjerte her, dersom de ville sende deg en tier "i sympati" for det som har skjedd. Og ikke bare syte over hvor mange kjeltringer det finnes, og hvor mange slag de skal få dersom de blir påtruffet osv.. Synes det er litt for mye prat, og for lite handling i verden jeg. Det er MIN mening da... :)

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke og nye muligheter og jeg skulle kjøre til jobben og oppdaget at noen jævler har tatt hviteblinkers lyktene mine og pærene foran. Garantert noen som har bestilt det, de så vel at jeg har det på bilen og funnet ut hvor jeg bodde eventuelt hvor bilen sto hen. Så om det er noen i Trondheims området som vet av noen som plutselig har fått seg hviteblinkers foran så si fra. Faktisk så var den enne lykte fått seg en skadde(høyreside om du sitter i bilen) før noen rappet de.

Se bilder her:

Photo-0017.jpg

Photo-0016.jpg

Merkelig at de ikke tok pærene øverst med det samme:S

Hei hei. jeg har nettopp vraket volvoen min og har noen deler som jeg har plukket av. Gidder egentlig ikke å selge de,men hvis du vil ha de hvite blinklysene mine er det bar til å sende meg en melding eller noe så kan du få de. du trenger bare å betale porto. regner med at det ikke er så alt for mye.

gjør dette egentlig bare fordi det er jævlig kjipt at folk gidder å stjele sånn. hadde vi fått fatt i de skulle de hatt grise bank!!

send meg en pm hvis du er lysten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk kildene dine.

Glenn

Hvor er dine kilder?

Mine kilder er POLITIET, som faktisk sa det til meg.

De sa det også til faren min, når han har ringt inn før.

Han hadde ikke tenkt å anmelde, men han ringte bare for å si ifra..

De mer eller mindre tryglet han om å komme å anmelde.

Videre, når jeg ringte og rapporterte en serie med bilinnbrudd i nabolaget her (minimum 6 biler), så ringte politiet meg opp igjen, ringte faren min, etc.. De stod på, var veldig aktiv for å få folk til å anmelde.

Når min kilde er politiet, hva er din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuud, småtjuver ass! Skjønner ikke vitsen med sånt!

Hadde det vært en fet CD-spiller ellerno, så hadde det vært greit.. MEN IKKE ETT SETT HVITE BLINKERS SOM KOSTER 130 SPENN PR.STK PÅ PEDERSEN!!

All medlidenhet med deg, Zemeckis!

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er dine kilder?

Mine kilder er POLITIET, som faktisk sa det til meg.

De sa det også til faren min, når han har ringt inn før.

Han hadde ikke tenkt å anmelde, men han ringte bare for å si ifra..

De mer eller mindre tryglet han om å komme å anmelde.

Videre, når jeg ringte og rapporterte en serie med bilinnbrudd i nabolaget her (minimum 6 biler), så ringte politiet meg opp igjen, ringte faren min, etc.. De stod på, var veldig aktiv for å få folk til å anmelde.

Når min kilde er politiet, hva er din?

Det er vel kanskje litt forskjell på bilinnbrudd og simpelt tyveri, eller hva?

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stefaren min jobber i politiet. Hadde ikke tenkt å anmelde det, mens så snakket jeg med stefaren min og han mente jeg burde anmelde det.

Skulle ha tatt bilder, men reflektorn min på høyre siden er mer skaddet enn antatt. Enne festet er knekt, andren er det ikke gjenger på i det hele tatt, bare det tredje festet er i orden og det holder ikke, så jeg kjøre uten glass på den enne siden.

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider