Gå til innhold

Hvor mye er en Porsche 911 1976 modell verdt?

Ranger emnet


laksen

Anbefalte innlegg

Hvor mye er en Porsche 911 1976 modell verdt?

 

Nå trenger jeg hjelp og jeg trenger hjelp fort. Onkelen min skal selge Porschen sin. Det er en Porsche 911 1976. Det følger med en 3.0SC motor som ikke er helt i tipp topp stand. Trenger 2 topper og 2 stempler (koster dette helt sinnsykt mye?). Bilen er komplett, men litt rust er det.

 

Hvor mye er denne verdt? Sjelden sjangse? Jeg får den for 50.000kr.

 

Trenger hjelp fort! Haster. Lyst på den 911`en, men kan for lite om dette.

 

På forhånd takk!

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare å sjekke litt rundt på diverse sider det, autodb, finn osv :)

 

Eneste jeg vet er at porsche deler ikke er helt billige ;)

 

Men undersøk litt rundt, 50 000 virker jo billig..

 

Har sjekka, og det finnes ikke Porsche 911`er som er billigere enn 90.000, men de fleste er jo en del bedre stand en den jeg har for hånd.

 

Jeg trenger en som kan si til meg at topper og stempler kan skaffes til en OK pris og at selve bilen er verdt penga og at det er en sjelden sjangs. Alt jeg trenger... (foresten det er en coupe og ikke en stygg targa).

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk da Laksen, da kan du jo si at du eier en porsche 911! Bare det er jo verdt 50k;)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk da Laksen, da kan du jo si at du eier en porsche 911! Bare det er jo verdt 50k;)

 

Tro meg, det frister :D

 

Skal innover snart og se litt på den. Er nok verdt det, men jeg vet ikke om jeg MÅ gripe sjangsen nå. Jeg har jo faen meg så mange biler nå, og jeg trenger de penga til et annet prosjekt. Men hva er fetest. Porsche 911 3.0Turbo, eller Rekord C 1968 med V8 på nesten 500 gamp? To vidt forskjellige biler...

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan alltids jeg kjøpe'n for 50 høvdinger!

 

Bilen ligger i deler, men er du intressert så får du sende meg en PM, så skal jeg gi deg nret hans HVIS jeg ikke skal ha den. Du må nok ut med 60høvdinger tenker jeg.

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, det frister :D

 

Skal innover snart og se litt på den. Er nok verdt det, men jeg vet ikke om jeg MÅ gripe sjangsen nå. Jeg har jo faen meg så mange biler nå, og jeg trenger de penga til et annet prosjekt. Men hva er fetest. Porsche 911 3.0Turbo, eller Rekord C 1968 med V8 på nesten 500 gamp? To vidt forskjellige biler...

 

 

Du vil helt klart få mest posetiv oppmerksomhet i porka, er bare sånn det er.

Opelen vil sikkert 90% syns er rånete mens 10% vil digge den helt maks... Jeg digger opeln! (men så er jeg sær og da)

 

Ta en telefon til autotuning eller lignende. Og hør hva de ville gitt for bilen, så får du en pekepinn om pris.

Du kan jo også spørre hva de skal ha for motordelene, det er sikkert ikke så dyrt

Går også ann å finne deler på http://www.ebay.com

 

Sats på porscha, det ville jeg gjort, og gjør istand stasjonsvogna, den trenger bare masse senk og feite felger for å bli uberfeet!

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær obs på rust! I følge en tidligere kompis av meg, som er biloppretter og har hatt 2 stykk 911 (av de gamle som du har på hånden her) så finnes det ikke noe som heter "fri for rust" på disse bilene.

Han mente at de aller fleste 911 av eldre årgang er godt rustet, og at man derfor bør være obs på slikt. Dette da med tanke på eu kontroller osv.

 

Men sett at bilen er i noenlunde ok stand sånn sett, så hadde jeg gått for Porche fremfor Skropel ja... 100% sikkert!

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår