Gå til innhold

Diverse spørsmål ang smålakkering på bilen min.

Ranger emnet

Emerica

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en Opel Vectra A 94modell, på den ene hjulbuen er lakken flasset av litt, dermed er det blitt rust der. Dette vil jeg gjøre noe med, så jeg vil da lakkere opp og fikse dette :)

Så jeg har da et par spørsmål jeg vil ha svar på:

1. Hvor skaffer jeg lakk til bilen? Pris?

2. Hva trenger jeg?

3. Bør jeg lakkere med sprøyte? Eller kan jeg lakkere slike "småskader" med pensel eller sprayboks?

4. Hvor mange lag må jeg av grunning, klaring osv?

5. Hva vil det koste om et billakkeringsverksted gjør jobben for meg?

Er snakk om kun en liten smal rift på 5cm som skal pusses ned og lakkeres.

Og med det samme jeg har laget en tråd, så spør jeg følgende..

Hvor får man kjøpt sprøyte, kompressor osv? Er litt interessert i å kjøpe et slikt sett for å lære meg å lakkere ;) Skal ikke ha noe kostbare saker, men vil ha utstyr som duger bra nok til å lakkere en bil med.. :D

På forhånd, tusen hjertelig takk for at dere svarer! :)

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å nevne en ting..

Ja jeg vet det er mange tråder der det står hvor mange lag med klarlakk osv man bør bruke, men her er det snakk om kun en rift. Så da regner jeg med det blir andre boller ettersom det ikke er snakk om fullakkering av en bil :P

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider