SunIx^ Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 ¨ Hei. Har sett mye på helix forsterkeren og lurer på om jeg har mulighet til å drive denne..? Har et maxxima blue top batteri, orginal dynamo, (70amp) og en stinger 1.2f kondis. Planen er og drive 2x Jl audio 10w7 i 4 ohm. ( 2x500wrms i 4 ohm på forsterkeren) Har ikke noe planer om noe db drag.... Noen som har noen ideer eller forslag til dette? Mvh SunIx^ Siter Mvh SunIx^ --2000mod Audi A4 1.8 TQ Sportline --1995mod Audi A4 1.8 T *Solgt* http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=158099 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Går vel på et vis det der, husk bare å oppgradere kablene fra dynamo->batteri, batteri->jord og dynamo->jord. Skulle du likevel få strømmangel så finn deg en tilsvarende bil med turbodieselkvern på høggern og bruk dynamoen fra denne :) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Ikke noe problem om dynamo lader godt og du velger ordentlige kabler . Forsterkeren vil drive dem skikkelig :) Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunIx^ Skrevet Mars 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Takker dere begge for gode svar :) Da er forsterkern bestillt. Dette blir morro =) Har bestillt dette kabelkittet http://strommen-bilradio.no/product_info.php?cPath=87_92&products_id=155 så jeg regner med at dette er godt nok ? Mvh SunIx ^ Siter Mvh SunIx^ --2000mod Audi A4 1.8 TQ Sportline --1995mod Audi A4 1.8 T *Solgt* http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=158099 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 ser bra ut det kabelsettet der ja. og tror den forsterkeren skal fungere helt fint til ditt bruk på de elementene. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunIx^ Skrevet Mars 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Høres bra ut dette =) Først : Lurer på veil pris på di jl elementene i norge? har kjøpt mine av en kompis og lurer på ny pris....noen som vet? Har et spørsmål om kassebygging siden jeg har en post tengte jeg at jeg kan te det her. Har sett masse bilder av subbkasser der magneten vises ved hjelp av at bakplaten er plexi? Hvor tyk må et plexi glass vere før og holde igjen det trykket som blir? Om noen har andre løsninger på dette kom gjerne med di =) Mvh SunIx^ Siter Mvh SunIx^ --2000mod Audi A4 1.8 TQ Sportline --1995mod Audi A4 1.8 T *Solgt* http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=158099 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundlord Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 ¨Hei. Har sett mye på helix forsterkeren og lurer på om jeg har mulighet til å drive denne..? Har et maxxima blue top batteri, orginal dynamo, (70amp) og en stinger 1.2f kondis. Planen er og drive 2x Jl audio 10w7 i 4 ohm. ( 2x500wrms i 4 ohm på forsterkeren) Har ikke noe planer om noe db drag.... Noen som har noen ideer eller forslag til dette? Mvh SunIx^ kjøp deg et batteri til du.helst blue top,siden du allerede har et slikt.du må også skifte alle kabler til minst 35mm".samt at du sørger for god jording og kabling fra dynamo til batteriet.En kondensator til er heller ikke så dumt. Har selv en slik forsterker og er meget fornøyd med den,har 2 stk optima gul og 4 stk kondensatorer.50 mm" kabler hele veien.90 Amp dynamo.samt bedre kabler fra dynamo til batteriet foran.skiftet også laderegulator til 15 volt. Dette er det du burde ha,fordi om du ikke driver med db-drag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunIx^ Skrevet Mars 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 kjøp deg et batteri til du.helst blue top,siden du allerede har et slikt.du må også skifte alle kabler til minst 35mm".samt at du sørger for god jording og kabling fra dynamo til batteriet.En kondensator til er heller ikke så dumt. Har selv en slik forsterker og er meget fornøyd med den,har 2 stk optima gul og 4 stk kondensatorer.50 mm" kabler hele veien.90 Amp dynamo.samt bedre kabler fra dynamo til batteriet foran.skiftet også laderegulator til 15 volt. Dette er det du burde ha,fordi om du ikke driver med db-drag. Takk for informasjon =) Når du sier et til batteri? Hvordan gjøres dette, hva må til for og ikke ladde ut det andre batt osv? Kondensator har jeg også tengt på. Har sett på stinger sine kondiser og hvordan blir det med en 5f eller kanskje større, 20f 30f osv? eller blir disse for treg og at det da er bedre med flere småe? Og Laderegulator? Hva koster disse og hvordan funker di? :p Mvh SunIx^ Siter Mvh SunIx^ --2000mod Audi A4 1.8 TQ Sportline --1995mod Audi A4 1.8 T *Solgt* http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=158099 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg