Gå til innhold

Solfilm på bakrute (varmetråd)?

Ranger emnet

xGrape

Anbefalte innlegg

Tenker å montere solfilm på bakrute og bak-side-ruter. Men hvordan blir dette med varmetrådene? Når det blir sommer bruker jeg de jo ikke, men når vinteren kommer igjen derimot... er jo litt pes å fjerne solfilmen når den tid kommer. Hvis det trengs? Varmetrådene ligger vel på innsida av ruta, så blir vel kanskje litt for varmt til at solfilmen vil ha godt av det?

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde solfilm på bakruta på golfen min, var ikke noe problem, enseste probleme var når jeg skulle fjerne solfilmen som var på når jeg kjøpte den, den hadde stått på i 5år sikkert, så skulle jeg fjerne den p.g.a den var så boblete, da måtte jeg prøve å skrape av en del av limen som var der, da skrape jeg av en del av "fargen" på varme tråden, d såg litt rart ut visst du virkelig såg etter,

men ingen problem med solfilemen på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde solfilm på bakruta på golfen min, var ikke noe problem, enseste probleme var når jeg skulle fjerne solfilmen som var på når jeg kjøpte den, den hadde stått på i 5år sikkert, så skulle jeg fjerne den p.g.a den var så boblete, da måtte jeg prøve å skrape av en del av limen som var der, da skrape jeg av en del av "fargen" på varme tråden, d såg litt rart ut visst du virkelig såg etter,

men ingen problem med solfilemen på:)

du skulle ha brukt tynner, eller white sprit til å ta bort limet med.

bare husk når du skal sote rutene.

rengjør ruten godt med tynner e.l.

spray ruten og filmen med lett såpevann.

får å ungå så mange riper på filmen når du skal dra ut boblene, så spay noe av såpevannet på filmen før du begynner å skape.

et godt tips er å vente med å sote rutene til det blir varmere i været, eller gjør det i en varm garasje, og la bilen stå der i noen timer.

da henger filmen bedre + at det blir finere-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skulle ha brukt tynner, eller white sprit til å ta bort limet med.

bare husk når du skal sote rutene.

rengjør ruten godt med tynner e.l.

spray ruten og filmen med lett såpevann.

får å ungå så mange riper på filmen når du skal dra ut boblene, så spay noe av såpevannet på filmen før du begynner å skape.

et godt tips er å vente med å sote rutene til det blir varmere i været, eller gjør det i en varm garasje, og la bilen stå der i noen timer.

da henger filmen bedre + at det blir finere-

hehe, tro meg, sto i en god time med rødsprit å whitsprit å såpevann før jeg ga opp å begynnte med skrape;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hvor er det man får kjøpt ordentlig sotefilm? ikke no biltema greier!!! er jo ganske stor kvalitetsforskjell på film

89 Corrado G60 (driver å bygger opp)

69 Bobble Rodster cab (havarert motor)

83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813

93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.artracing.no/ var det nok Marvil mente;)

Hm, mente ArtSolution faktisk.. :P

Send Geir (e-posten står på siden) en mail og hør. Siden er bare nede grunnet omarbeiding. Snakket med dem forrige uke ellerno, så firmaet er der..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider