Gå til innhold

tenkte å bytte motor b230K -> B230ET

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

har fått et tilbud på en b230et komplett med intercooler, IC rør, ledningsnett, hjerne, turbo osv osv.. *KOMPLETT motor..*

men uten bensin pumper, men jeg har ekstra pumper *til tank og hovedpumpe* som har vært til en b23e..

den motoren har stått i en 240 så den er ferdig ombygd elektrisk ettersom motoren er hentet fra en 740...

så det jeg lurte om noen kan gi en kort evt detaljert forklaring på hva jeg trenger å gjøre.. ? :confused:

kan jeg bruke noen av bensinrørene fra k-motoren? jeg vet hvordan man bytter motor, men dersom det er noe ekstra man trenger å tenke på feks eksos ol ville det vært kjekt å vite det...

glemte å spørre om det fulgte med litt av eksosen, men er det vanskelig å få tak i?

som sagt i tittelen er det en b230k motor *ca280km* som står i 240n nå, og det er K-motoren som skal utbyttes mot en B230ET..

det bil bli montert en M46OD kasse og etterhvert vil det bli montert en en diffbrems/truetrack...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sorry at jeg ødelegger tråden din, men hvor mye ligger

slike motorer på i pris?

komplett.. ikke over 8000, men kommer veldig ann på tilstanden og Km.

Det som koster er derimot arbeidet å bytte den, for ikke å snakke om bygge om resten av bilen... har jo et eksosanlegg og vettu :op

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

komplett.. ikke over 8000, men kommer veldig ann på tilstanden og Km.

Det som koster er derimot arbeidet å bytte den, for ikke å snakke om bygge om resten av bilen... har jo et eksosanlegg og vettu :op

selve jobben skal jeg gjøre selv.. har en delebil som det vil bli hentet de delene jeg trenger.. skal antageli bytte til 2x8 bremseforsterker i samme slengen;)

Sorry at jeg ødelegger tråden din, men hvor mye ligger

slike motorer på i pris?

jeg gir ca 10k for den.. men den er overhallet og STRØKEN!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selve jobben skal jeg gjøre selv.. har en delebil som det vil bli hentet de delene jeg trenger.. skal antageli bytte til 2x8 bremseforsterker i samme slengen;)

jeg gir ca 10k for den.. men den er overhallet og STRØKEN!!!

Hvor kom du over motoren?? er på usikk etter en sånn selv.

Selve monteringa burde vell gå bra den?? Det er joe bare en turbo som sitter der. og ett eksos anlegg er jo ikke så vanskilg å til passe.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve monteringa burde vell gå bra den?? Det er joe bare en turbo som sitter der. og ett eksos anlegg er jo ikke så vanskilg å til passe.

Du som bor i Halden kan spare mange kroner på å dra over grensa!

I Sverige går FK/FT motorene (som er hakket bedre) for 5-6000kr i god stand.

Hold utkikk på blocket.se, evnt. annonsguiden.nu (søker de fleste svenske internettannonsesider) evnt. ta kontakt med f.eks. jönköpings bildemontering (ca. 30 mil en vei), Sverige største volvo bilskrot, de har det meste! Og da får du dessuten garanti og km-garanti!

Det som er utfordringen her er vel å legge opp det elektriske, men hvis det er gjort fra før skulle det vel være ganske greit hvis man ikke har 10 tommeltotter. Skal den i en 240 må man vel flytte fordeleren, legge opp nytt eksos, bensinrør, flytte litt på batteri osv. Alt er vel greit å gjøre men det tar tid da. ;)

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som bor i Halden kan spare mange kroner på å dra over grensa!

I Sverige går FK/FT motorene (som er hakket bedre) for 5-6000kr i god stand.

Hold utkikk på blocket.se, evnt. annonsguiden.nu (søker de fleste svenske internettannonsesider) evnt. ta kontakt med f.eks. jönköpings bildemontering (ca. 30 mil en vei), Sverige største volvo bilskrot, de har det meste! Og da får du dessuten garanti og km-garanti!

Det som er utfordringen her er vel å legge opp det elektriske, men hvis det er gjort fra før skulle det vel være ganske greit hvis man ikke har 10 tommeltotter. Skal den i en 240 må man vel flytte fordeleren, legge opp nytt eksos, bensinrør, flytte litt på batteri osv. Alt er vel greit å gjøre men det tar tid da. ;)

jeg har lett å lett. men finner liksom ikke noe. enten så manlgler det turbo. eller så er det langt unna.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk tips om motoren gjennom en beskjent..

ja, eneste jeg ser på "problematisk" er eksos nå... men har et for handa allerede såe det går vell greit det også;)

her han man en billig motor/bil....!!

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1050313

Lenke til kommentar
Del på andre sider