Gå til innhold

tenkte å bytte motor b230K -> B230ET

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

for et par uker siden bygde eg om en 88 mod. 245 med b230k til 89 mod b230F.. der var verken forpumpe i tank, eller returrør...

denne var heelt original

oki:well

har både forpumpe og hovedpumpe samt returrør liggende dersom jeg skulle trenge det;) såe jeg vil ha motoren nå.. :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

min 242 hadde ikke tankpumpe eller retur, men jeg hadde b19 eller b21a, med gulkort gasser.

giddet aldri å sjekke hvilken motor det var, da den sugde BENSIN SOM FAEN uansett.

dog. har jeg et ombygget gasserarmatur (uten forpumpe), som er ombygget til forpumpe, av broren til v940r6 (v240tic).

bygde selvsagt med ny pumpe og nytt filter, samt nytt returrør.. fungerer fett som fan, utenom at jeg har full tank når den er tom og visa versa.. (960 og 240 har motsatt ohm :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og får å få et perspektiv på hvor lang tid det tar å bygge om, så har jeg gjort følgende siden bildet ble lagt inn:

Montert hovedpumpe.

Lagt nytt tilførselsrør, og koblet dette på motor og hovedpumpe.

Satt på ny armatur pga rust på det gamle.

Koblet gamle tilførsel som retur.

Det jeg mangler er 2stk slangeklemmer og strøm til pumpa.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 bremserør 1 bensintilførsel, den siste er enten retur eller ånding til bakaksling.

Men er det til bakakslingen, pleier det å være et plastrør, ser ut som metall alle på bildet der.

det røret går helt frem.. glemte å se etter det når jeg var under og knipset litt bilder..

mener det er returrøet til bensinen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det røret går helt frem.. glemte å se etter det når jeg var under og knipset litt bilder..

mener det er returrøet til bensinen..

dett sitter nokk ett retur rør der ja.

egentlig så er det bare å se etter om det kommer to bensin rør inn fra en svart boks som sitter under innsuget ditt. :)

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider