Gå til innhold

tenkte å bytte motor b230K -> B230ET

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

Pumpa som er der fra før fungerer den.

så det er en forpumpe der fra før? har ikke fått sjekket dette enda pga dama bruker bilen til å pendle med så dersom jeg skal se på den må jeg ta ferje..

menne kjekt med folk som er hjelpsomme, som kanskje har sett på dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

LOL ikke kom med slike utsagn når dere ikke har peil plis! er arti å se men begynner å bli lei av det...

MANGE forgassermotorer har dette.. eller mer oppriktig biler med forgassermotorer............:)

Jeg har tenkt meg om og funnet ut at jeg tok feil. Kan bli en liten miss iblant her. Det må folk tåle. Dine 151 inlegg er vel alle fulle av fakta og ingenting annet regner jeg med?

Foresten: jeg vet forskjellene på en a og k motor!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det er en forpumpe der fra før? har ikke fått sjekket dette enda pga dama bruker bilen til å pendle med så dersom jeg skal se på den må jeg ta ferje..

menne kjekt med folk som er hjelpsomme, som kanskje har sett på dette:)

jeg vil si med stor sikker het at det ikker pumpe i tanken på din b230k maskin. det satt ikke det på min b200k motor. å det er temlig likt bensin sytem.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk tilgode å se en som ikke har matepumpe i tanken, har dog ikke sett på noen med 200K (heldigvis).

jeg ringte en volvo forhandler i går... de påsto at b230k ikke hadde returrør el matepumpe.. såe jeg får bli nødt til å ta en titt i hælga, skal skifte alle demperene på 240n... kan se etter i samme slengen;)

har fått sendt bilder av motoren som skal i bilen..

8214e22e.jpg

1f3ea1ec.jpg

ad02b2b2.jpg

ef1b2f52.jpg

1a4cb018.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det rart at det lå i den 87'n med 230K som jeg monterte 230FT i?

Har også kunnet bruke tankarmatur og matepumpa i en 85 med 230A jeg har bygd om, men de eldre har jeg måtte bytte på.

hmm...

er det matepumpe på b230a?? hva har jeg gått glipp av?? trodde det bare var den mekanisk pumpe som var festet til blokka og drevet av mellomakslingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei man må bytte armatur. den hoved pumpa greier ikke å suge opp det siste lille i tanken. bilen vil starte men stoppe når det begynner å bli lite bensin.

den mekaniske pumpa på siden av blokka klarer å få sug opp bensin i tanken.

å en b200k har retur(det har jeg sjekka) b23k mener jeg at det stor i giuden fra a-f at det var retur rør.

man må bytta tank armatur ferdig med det.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei man må bytte armatur. den hoved pumpa greier ikke å suge opp det siste lille i tanken. bilen vil starte men stoppe når det begynner å bli lite bensin.

å en b200k har retur(det har jeg sjekka) b23k mener jeg at det stor i giuden fra a-f at det var retur rør.

oki.. da er det avklaret..

skal sjekke for sikkerhets skyld likevell er jo langhælg såe får sikkert litt tid til bilen;) skal skifte dempere og bremseklosser i samme slengen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lånte bort aramturen fra min 85 med 230A for en liten stund siden, på den var det plugget returhull og matepumpe.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider