Gå til innhold

Koble bass forsterker til CD-spiller uten signal ut?

Ranger emnet

Strez

Anbefalte innlegg

Har kjøpt ny bil, hvor CD spilleren er orginal cd spilleren. Vil gjerne beholde den, siden den er koblet til displayet og tastene på rattet. Har forsterkeren fra gamle bilen liggene, og tenkte koble opp så jeg får litt bass i bilen, men på cd spilleren er det ingen linje ut. er det noen annen måte å koble dette til på? f.eksempel noen overgang fra høytaller kabler til signalkabler eller noe sånt? på forsterkeren (en halv dyr boss forsterker) så er det innganger til noe som det står "high level inputs" på. Hva er disse?

- Nissan 200sx s14a

x Opel Astra 1.8l

x Crysler Neon 2.0l

http://www.auto-supply.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt drøyt å kalle det for en overgang... det er bare fem tynne ledninger som sitter i en liten mikrokloss som du mangler. Stikk innom SR. Bilradio på Ryen, de selger Boss og har sikkert den kabelen liggende til overs fra en eller annen monteringsjobb som du kan "kjøpe".

Det et par andre nevner i tråden her, er en Line-levelconverter, koster noen hundrelapper og gjør egentlig det samme som Hi-levelinngangen på forsterkeren din, men du kobler den da til phonokontaktene isteden som vanlig. Helt unødvendig for deg å kjøpe en slik etter min mening, så lenge du skal benytte en forsterker som tar Hi-level allerede. Ryen i morgen, gutt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått ordna meg noen sånne kontakter.. er 5 små kabler som går inn i en liten blokk som smyges på de 5 små pinnene på forsterkeren. eneste jeg da stusser over er hvem av de 5 skal jeg koble høytallere ledningene på?

2 av de er ch1,

2 av de er ch2,

og 1 er gnd?!

- Nissan 200sx s14a

x Opel Astra 1.8l

x Crysler Neon 2.0l

http://www.auto-supply.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider