Gå til innhold

Hvilken volvo er dette?

Ranger emnet

henrik^

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Finnes vanlig 262 ja.om det er solgt i norge er en annen sak.

Bare for å kverulere litt på det med "vanlig":

Den "vanlige" 262GL er faktisk produsert i langt færre eksemplarer enn 262C, altså svært sjelden.

Den er nesten utelukkende en USA-modell - ble levert i 1976-77 før 262C.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å kverulere litt på det med "vanlig":

Den "vanlige" 262GL er faktisk produsert i langt færre eksemplarer enn 262C, altså svært sjelden.

Den er nesten utelukkende en USA-modell - ble levert i 1976-77 før 262C.

stemmer nok,den er jo "vanlig" i forhold til en 262 c da.

Noen som har flere bilder av 262s da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hvorfor amerikanerne fikk godbilene som 242 turbo og 262...en 2-dørs 240 med utstyr som f.eks soltak er sjelden vare her i landet(levert orginalt)

Det var nå slik at Volvo 242 solgte stadig dårligere og dårligere (i hvert fall i vår del av verden) helt til den til slutt ble lagt ned.

Hvorvidt mer velutstyrte varianter hadde fått opp salget her, kan man bare prøve å gjette seg til...

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller hatt en vanlig 262 jeg men,det taket ser ikke ut..greit at taket er senket,men den sideruta bak da? hallo.

Jeg tror ikke at jeg noen gang vil komme til å gå inn for å finne en 262C, for å si det slik - jeg er ikke overbevist om at jeg liker utseendet.

Likevel er det noe med helheten, utstyret, "playboy-stilen" som gjør at det sideviduet kan passere...

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nå slik at Volvo 242 solgte stadig dårligere og dårligere (i hvert fall i vår del av verden) helt til den til slutt ble lagt ned.

Hvorvidt mer velutstyrte varianter hadde fått opp salget her, kan man bare prøve å gjette seg til...

Vi kan vel heller si at velutstyrte 242s aldrig ble solgt her i landet,eller europa generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider