Solefald Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Heisann! har bestemt meg for å kjøpe en 2.0T motor til min V40, og da lurte eg på om dokke hadde forslag til kva meir eg kan gjere med den, for at eg skal få ut enda meir effekt av motoren. BSR har en chip som gir meg 205 hester med den. 163 orginalt er det vel. men eg har lyst på enda litt meir, rundt en 250 kanskje. korleis blir det med 2.5" eksos på en sånn bil? vil ikkje ha så masse during inne i bilen, så 3" er vel egentlig uaktuelt. Motoren er vel en T3. 2liter motor med lavtrykks turbo. tenkte eg og skulle ha på en dumpventil, liker lyden:D, skal ha sportsfilter også. vil gjerne vite kva eg skal kjøpe før eg gjerne setter i motoren, turbo trykket går vel an å justere opp:D? vil på forhand takke for forslag =) Siter Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustavsen Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Hvorfor ikke kjøpe en T4-motor med en gang? :) Siter http://bilforumet.net/showthread.php?t=127166 - Mitt V40 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940T Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Visst du vil ha 250 gamp så er vel T4 motoren lettere utgangspunkt. 235 hk med chip mener jeg å huske. Siter ´94 945: B230FT SOLGT ´95 850 : B5252S- SOLGT ´86 240 : B230A- SOLGT ´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen ´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V40RT4 Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 en i bergen som chipper klare 245hk og 380nm med chip da er du ikke langt vekke! :) Ut av en T4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fre_D Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 vet dere kjører volvo, men bare husk på passe på at andre deler som drivverk og girkasse også tåler det ;) Siter Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda* Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
webo123 Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 skal du ha mere hester (250+)må du bytte turboen,(12t er for liten) eksos manifold(blir for varm) og hele anlegget, og luftfilter, det er ikke nok med en chip sannsynlig hvis, den må mappes,for å ikke få for mager blanding og brente stempler må bensinsystemet justeres. nå er vi oppe i store summer. samme oppsett på en T4 trenger ikke bytte turbo, koster dermed turboen mindre,men resultatet er det samme. korriger meg hvis jeg tar feil, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pjv84 Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 chip, eksos, filter, avlastningsventil og just. bensin trykk litt opp!!! det bør holde til en bil med godt med skyv. skal du ha mer så må du nok grave litt dypere i pengboka.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
328ci Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Det er også en forskjell på fas 1 og fas 2 motorene til V40`en. Fas1 har 160hk og fas 2 har 163hk. Skal du ha noe særlig over 220-230hk så må du nok uansett opp på en 16T turbo. Veit at to av gutta i i teamet til http://www.eyecandyracing.no har bygget noen ganske heftige v40`er. Hør med de så får du sikkert hjelp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blodfisk Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 ikkje utsett ein v40 for dette. delene kommer å ryke i eit sett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.