Gå til innhold

Hjulinnstilling og senking

Ranger emnet


yoyofish

Anbefalte innlegg

Jeg har montert Lesjöfors fjærer på 940en for en stund sia og må ta en hjulinnstilling.

 

Greia er at nå har jeg vinterdekka (15") på, og jeg har tenkt å senke den litt mer foran (10-15mm). Hvis jeg tar hjulinnstillinga nå, vil dette ha mye å si når jeg senker den litt til og montere 19" hjula?

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har montert Lesjöfors fjærer på 940en for en stund sia og må ta en hjulinnstilling.

 

Greia er at nå har jeg vinterdekka (15") på, og jeg har tenkt å senke den litt mer foran (10-15mm). Hvis jeg tar hjulinnstillinga nå, vil dette ha mye å si når jeg senker den litt til og montere 19" hjula?

 

 

Det beste er vel å ta en hjulstilling etter at du har senka den siste biten, så du er sikker på å få det så nøyaktig som mulig...

 

J senka ca 20-30mm ekstra på senkefjørene mine for 2 uker siden snart, og hjulstilling ble ikke så mye verre, men skal ta en ny kontroll for å få det så bra som mulig...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kordan ble komforten i bilen din etter ekstrasenk, r-style? Tenker å kun senke min med bilstein og godkjente senkefjærer, det sies at bilen blir mye mer behagelig å kjøre då.. Men det er uaktuelt å kjøre med en bil som sikter rett til værs!

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kordan ble komforten i bilen din etter ekstrasenk, r-style? Tenker å kun senke min med bilstein og godkjente senkefjærer, det sies at bilen blir mye mer behagelig å kjøre då.. Men det er uaktuelt å kjøre med en bil som sikter rett til værs!

 

du må nok bytte til 240 dempere da gitt.... over 40mm senking på bilsteindempere er ikke bra for demperen, den kan bånne sies det :eek:

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kordan ble komforten i bilen din etter ekstrasenk, r-style? Tenker å kun senke min med bilstein og godkjente senkefjærer, det sies at bilen blir mye mer behagelig å kjøre då.. Men det er uaktuelt å kjøre med en bil som sikter rett til værs!

 

Komforten kunne vært bedre, men da får man kjøre deretter også... må ofre litt for utseendet... 40mm senking på volvo`n er ingenting omtrent...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lesjöfors fjærene senker jo bare 30mm og da, og for dere som har turbo senker de bare 15mm. :(

Det er jo så og si ingenting.

Jeg har Bilstein sprint dempere foran på min, de er hakket kortere enn originale, så da har jeg litt mer å gå på og.

 

Jeg syns personlig at 940en min er aaaaltfor myk enda. Hovedproblemet er vel at jeg syns den krenger for mye, så blir nok no kraftigere stab stag etterhvert. ;)

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmja, er ute etter en bil som er bedre å kjøre og heller bry meg mindre om utseende, men på den andre side må det ikkje se originalt ut ;)

 

Sleng inn noen bilder av lesjöforssenkete biler då..

 

Radial: skal i utgangspunktet ikkje senke mer enn 40 så det går bra..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka dimensjon har du på super dtmene då? Syns det ser bra ut på bildene, kunne selvsagt vært lavere, men eg kunne levd med det.. Men eg ser for meg at fangerene dine trikser litt med inntrykket..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, dere som har vært og godkjent senkinga, går de ut og teller vindinger og sjekker at alt er som det skal og greier, eller bare ser de på TUV papirene og at du har vært på 4-hjulskontroll og stempler vognkortet?

 

Teller vindinger og sjekker om det stemmer med TÜV papirene... sjekka ikke om jeg hadde tatt forstillingskontroll, men normalt sett så gjør de det...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka dimensjon har du på super dtmene då? Syns det ser bra ut på bildene, kunne selvsagt vært lavere, men eg kunne levd med det.. Men eg ser for meg at fangerene dine trikser litt med inntrykket..

 

 

Dimmen på dekka er 225/35-18. Det er nesten umulig å senke den noe mer for da kommer fangeren til å slå nedi overalt. Ja er ikke helt fornøyd me fangerene. Kunne tenkt meg 965/v90 fanger bak i steden og 965/v90 front men da er det lettere å begyne på en ny bil i forhold til alt jeg har gjort med bilen.

Tidligere brukernavn var Volvo940tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller vindinger og sjekker om det stemmer med TÜV papirene... sjekka ikke om jeg hadde tatt forstillingskontroll, men normalt sett så gjør de det...

 

Jeg hadde ett hælvete på biltilsynet i drammen med å få godkjent senkinga mi. Der var den en som ikke hadde hørt om lesjøfors senkesett. Så jeg måtte skaffe papirene på at de er TÙV godkjente. Og når jeg fikk de så fant ikke SAMME kar'en nummerene på fjerene så jeg måtte lete selv etter de. Måtte også ha forstilingskontroll kvitteringa. Biltilsynet suger sier bare jeg.....

Tidligere brukernavn var Volvo940tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår