yoyofish Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Jeg har montert Lesjöfors fjærer på 940en for en stund sia og må ta en hjulinnstilling. Greia er at nå har jeg vinterdekka (15") på, og jeg har tenkt å senke den litt mer foran (10-15mm). Hvis jeg tar hjulinnstillinga nå, vil dette ha mye å si når jeg senker den litt til og montere 19" hjula? Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Jeg har montert Lesjöfors fjærer på 940en for en stund sia og må ta en hjulinnstilling. Greia er at nå har jeg vinterdekka (15") på, og jeg har tenkt å senke den litt mer foran (10-15mm). Hvis jeg tar hjulinnstillinga nå, vil dette ha mye å si når jeg senker den litt til og montere 19" hjula? Det beste er vel å ta en hjulstilling etter at du har senka den siste biten, så du er sikker på å få det så nøyaktig som mulig... J senka ca 20-30mm ekstra på senkefjørene mine for 2 uker siden snart, og hjulstilling ble ikke så mye verre, men skal ta en ny kontroll for å få det så bra som mulig... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Mars 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Hmm, jaja, blir nok å kjøre med det som det blir etter første kontrollen, så får jeg følge med på dekka og hvis det blir jallaslitasje så får jeg ta en til. Har jævlig dårlig med penger for tia seru. :P Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Kordan ble komforten i bilen din etter ekstrasenk, r-style? Tenker å kun senke min med bilstein og godkjente senkefjærer, det sies at bilen blir mye mer behagelig å kjøre då.. Men det er uaktuelt å kjøre med en bil som sikter rett til værs! Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Kordan ble komforten i bilen din etter ekstrasenk, r-style? Tenker å kun senke min med bilstein og godkjente senkefjærer, det sies at bilen blir mye mer behagelig å kjøre då.. Men det er uaktuelt å kjøre med en bil som sikter rett til værs! du må nok bytte til 240 dempere da gitt.... over 40mm senking på bilsteindempere er ikke bra for demperen, den kan bånne sies det :eek: Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Kordan ble komforten i bilen din etter ekstrasenk, r-style? Tenker å kun senke min med bilstein og godkjente senkefjærer, det sies at bilen blir mye mer behagelig å kjøre då.. Men det er uaktuelt å kjøre med en bil som sikter rett til værs! Komforten kunne vært bedre, men da får man kjøre deretter også... må ofre litt for utseendet... 40mm senking på volvo`n er ingenting omtrent... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Mars 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Lesjöfors fjærene senker jo bare 30mm og da, og for dere som har turbo senker de bare 15mm. :( Det er jo så og si ingenting. Jeg har Bilstein sprint dempere foran på min, de er hakket kortere enn originale, så da har jeg litt mer å gå på og. Jeg syns personlig at 940en min er aaaaltfor myk enda. Hovedproblemet er vel at jeg syns den krenger for mye, så blir nok no kraftigere stab stag etterhvert. ;) Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 Hmja, er ute etter en bil som er bedre å kjøre og heller bry meg mindre om utseende, men på den andre side må det ikkje se originalt ut ;) Sleng inn noen bilder av lesjöforssenkete biler då.. Radial: skal i utgangspunktet ikkje senke mer enn 40 så det går bra.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiantangen Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 Her er bilen min kun senket med lesjøfors fjerer. Kunne vært 10-15 mm lavere syntes jeg men der jeg bor er veien så jæveli dårlig og hullete så jeg kan ikke gjøre no før veien er bedre. http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=105632 Siter Tidligere brukernavn var Volvo940tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 Ka dimensjon har du på super dtmene då? Syns det ser bra ut på bildene, kunne selvsagt vært lavere, men eg kunne levd med det.. Men eg ser for meg at fangerene dine trikser litt med inntrykket.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet April 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Min med lesjöfors 30mm (940). Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet April 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Forresten, dere som har vært og godkjent senkinga, går de ut og teller vindinger og sjekker at alt er som det skal og greier, eller bare ser de på TUV papirene og at du har vært på 4-hjulskontroll og stempler vognkortet? Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Forresten, dere som har vært og godkjent senkinga, går de ut og teller vindinger og sjekker at alt er som det skal og greier, eller bare ser de på TUV papirene og at du har vært på 4-hjulskontroll og stempler vognkortet? Teller vindinger og sjekker om det stemmer med TÜV papirene... sjekka ikke om jeg hadde tatt forstillingskontroll, men normalt sett så gjør de det... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiantangen Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Ka dimensjon har du på super dtmene då? Syns det ser bra ut på bildene, kunne selvsagt vært lavere, men eg kunne levd med det.. Men eg ser for meg at fangerene dine trikser litt med inntrykket.. Dimmen på dekka er 225/35-18. Det er nesten umulig å senke den noe mer for da kommer fangeren til å slå nedi overalt. Ja er ikke helt fornøyd me fangerene. Kunne tenkt meg 965/v90 fanger bak i steden og 965/v90 front men da er det lettere å begyne på en ny bil i forhold til alt jeg har gjort med bilen. Siter Tidligere brukernavn var Volvo940tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiantangen Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Teller vindinger og sjekker om det stemmer med TÜV papirene... sjekka ikke om jeg hadde tatt forstillingskontroll, men normalt sett så gjør de det... Jeg hadde ett hælvete på biltilsynet i drammen med å få godkjent senkinga mi. Der var den en som ikke hadde hørt om lesjøfors senkesett. Så jeg måtte skaffe papirene på at de er TÙV godkjente. Og når jeg fikk de så fant ikke SAMME kar'en nummerene på fjerene så jeg måtte lete selv etter de. Måtte også ha forstilingskontroll kvitteringa. Biltilsynet suger sier bare jeg..... Siter Tidligere brukernavn var Volvo940tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg