Ferrari Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Er det bare mutteren som har knekt av pinneskruen som manifolderen sitter tredd innpå? Gjør ikke noe det. Bare skru ut resten av muttera og ta av manifolden. Så kjøper du ny pinneskrue. Den gamle skrur du ut med wisegrip tang. Flammer er veldig kjekt når man jobber med eksos;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Mars 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Er det bare mutteren som har knekt av pinneskruen som manifolderen sitter tredd innpå? Gjør ikke noe det. Bare skru ut resten av muttera og ta av manifolden. Så kjøper du ny pinneskrue. Den gamle skrur du ut med wisegrip tang. Flammer er veldig kjekt når man jobber med eksos;) Nei, hodet på skruen er knekt av. Denne skruen holder varmedekselet over manifolden, og jeg vil heller feste dekselet på nytt enn å la en rusten, gammel manifold stikke frem.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 hva med å sandblåse manifoilen og ha på header-paint? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Mars 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 hva med å sandblåse manifoilen og ha på header-paint? Det er selvfølgelig en mulighet, men en mye mer arbeidssom jobb enn det kanskje blir å få ut resten av skruen. Hadde håpet å slippe å plukke av manifold, turbo, eksos, osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Det er selvfølgelig en mulighet, men en mye mer arbeidssom jobb enn det kanskje blir å få ut resten av skruen. Hadde håpet å slippe å plukke av manifold, turbo, eksos, osv. Tar jo en halvtime... Bedre å bare gå å gjøre det nå, enn å sitta her på pc'en å surre vel:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet April 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 Tar jo en halvtime... Bedre å bare gå å gjøre det nå, enn å sitta her på pc'en å surre vel:) Jøss, kun en halvtime? Hvis du virkelig klarer, uten tilgang på bukk, å demontere radiator, eksos, vann-/oljerør til turbo, turborør og manifold, samt å få ut restene av skruene i manifolden, og få montert alt igjen i løpet av en halvtime - da skal du jaggu være god! :respect Uansett, så er problemet løst nå. Et døgns "marinering" i CRC, etterfulgt av oppvarming av manifold, med påløpende slag med kjørvel, fikk jeg borret ut skruene med en dremel og gjenget opp igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 I slike tilfeller som dette, kan det også prøves å varme GODT opp, også bruke en bor som du har slipt om skjæra andre veien.. Da er det mange ganger du klarer å bore den opp uten å ødelegge gjengene.. Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SBaL Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 Du skulle slått litt på boltene før du prøvde å skru. Få sjokka det litt så det løsner. Gjør det før du prøver med grisepikk da. Siter -'12 Citroën DS3 Sport X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet April 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Du skulle slått litt på boltene før du prøvde å skru.Få sjokka det litt så det løsner. Gjør det før du prøver med grisepikk da. Som sagt er problemet løst nå. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MicrolaXx Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Er det bare jeg som lurer på hva grisepikk er...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 En grispikk er en konisk venstre gjenget "skru" som man skrur nedi et forborret hull i den skruen du skal løsne. Når grispikken ikke vil skru seg mere ned i skruen kan du begynne og ta i litt mere og da skal det i teorien løsne skruen, hvist ikke grispikken løsner i hullet du har borret og bare går rundt uten at det skjer noe. Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.