TBJ Skrevet Juni 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2003 jeg har nettopp kjøpt meg en kadett c og en rekord 2.2i og trenger noen nyttige tips på veien under ombygningen,jeg har motor, bunnpanne,oljesil,omega fem trinns kasse,2.2i bremser.det jeg mangler er kadett 1,6 forstilling,bakaksel m/diff.brems,mellom aksel+++ karossseriet skal jeg få rustsveiset og lakkert,men jeg skal skifte begge innerskjermene foran og frontplatene.hvor kan jeg få tak i det??og vil ikke kjøpe på veng! Siter Nissan silvia S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juni 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2003 Du driver med omtrent det samme prosjektet jeg har tenkt å begynne på en vakker dag :) Står jo litt om det på http://www.jhs-motorsport.no under "old timer". Han har ihvertfall mellomakselen du trenger der, pluss mye annet godbiter om du ikke har vært der inne å titta enda.... Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Juni 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2003 Du sier du har motor og bunnpanne +++ men hva motor? Når det gjelder 1.6 forstilling er det vanskelig å få tak i til en god pris. Det eneste forskjellen på 1.2 og 1.6 forstillingen er nedre bærearmer og krenge staget, så får du tak i det så har du 1.6 forstilling. Når det gjelder karroseri deler kjøpte jeg til min kadett C, frontplate og skjermer hos www.sanitas.no Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBJ Skrevet Juni 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2003 jeg har en 2.2i som jeg tenkte jeg skulle montere gassere isteden for å bruke spruten.skal jo overhale motoren også.har du erfaring med gassere? Siter Nissan silvia S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Juni 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2003 Passer en omega kasse på CIH motor da? nei har ingen erfaring med gassere.. Hva kadett C har du da? Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guffen Skrevet Juni 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2003 Og bilen min er da ikke til salgs lenger..... :D Siter - Opel Vivaro - Nissan S13 Silvia - Toyota Hiace (til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona B 16V Skrevet Juni 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2003 Du burde ha skaffet deg en ny 5 trinns kasse da omega kassen ikke passer på 2,2i for det er en CIH motor og omega kassen kommer fra en OHC motor. Vis du har 1600 bakaksling kan du bruke mellomaksling fra manta/ascona B. Du trenger ikke den mellomakslingen som står på JHS for den er vis du har OHC/DOCH motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C coupe 16v Skrevet Juni 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2003 Må ikke kødde med han da gutter Omega kom med CIH 2.4, 2.6 og 3.0 har du kasse fra noen av disse går de an å bruke, men 5- trinns Getrag 240 fra manta er å foretrekke da kan du bruke mellomaksel fra Manta/ascona B automat. Og JA kast den løene spruten å få på gassere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona B 16V Skrevet Juni 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2003 Sorry. Trodde det stod 2,0 omega kasse. Selvfølgelig kan man bruke Cih kasse fra omega. Tenkte på kassen fra C20ne eg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBJ Skrevet Juni 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2003 jeg takker for alle tipsene,det har hjulpet meg ett godt stykke..noen som vet hva slags kam som man får mest effekt ut av på den motoren?jeg prata med jhs og han råda meg til å ikke bruke grenrør.. noen som har erfaring med det? Siter Nissan silvia S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C coupe 16v Skrevet Juni 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2003 Bruk grenrør! Skal du trimme CIH så ta en prat med Jan på Enem http://www.enem.se De har trimmet CIH i alle år og veit hva du bør satse på og ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2003 Har jeg CIH er jo OHC også, er "samme" motoren som 2.2, ´84 rekord 2.0S Berlina. Jeg sjekka dataen påp skolen, tolerance data, der sto det at det var reg. reim på 84 rekord/20S motor, har jo kjede, noen forklaring på dette? Rett ut, HVA FAAN ER CIH? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smule Skrevet Juli 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2003 CIH står vel for camshaft in head eller noko sånnt.. alle cih har kjede.. og ohc "overhaed camshaft" har reg reim. Siter Gromscona POWER! No: Opel Ascona B 2,2i Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona B 16V Skrevet Juli 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2003 Det har med kor kammen sitter. Som sagt Cih har registerkjede og OHC/DOCH har register-reim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Juli 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2003 grenrør hjelper mye på effekt midt i registeret. får en mye mer kjørbar motor. MEN, etter hva jeg har hørt så har CIH spesialister i tyskland fått til høyere toppeffekt med porta E-manifoil, enn med grenrør. Men da snakker vi om noen få hester fra eller til, og på en mye mer trimma motor enn det du har/får! Jeg har selv kjørt med 2.0 med dobble solex 45mm og grenrør! mitt første råd til deg er; IKKE KJØP SOLEX! gå for dellorto eller weber. disse finnes det fortsatt reservedeler og dyser til! dessuten er solex veldig ømfintlige når det gjelder bensintrykk. jeg kjørte med orginal mekanisk bensinpumpe, og da var det helt håpløst å justere dem. Skaff deg en redtop pumpe og et filterking justerbar bensintrykksregulator. har du allerede skaffet deg insug til gasserne? kan være litt vanskelig å få tak i, og litt stivere priser på insug til 2.2/2.4 toppen enn til 1.6-2.0 toppen. disse insugene passer ikke om hverandre uten modifisering. hvis du kjøper insug i fra http://www.enem.se eller http://www.risse-motorsport.de, få med termostathus tilpassa disse insugene, da det vanligvis blir sinnsykt dårlig plass mellom insug og orginalt termostathus. Jeg sleit med å få stramma insuget mot toppen pga at inget verktøy jeg hadde fikk plass. (dette gjelder først og fremst 2.0 toppen) Enem E11 er en passe fin kam som er en fin kam til litt kombinert gate/banekjøring. og så noen linker: mye fine bilder og tekst: http://homepage.ntlworld.com/david.jackson17/ billigere (brukte) gassere og insug i sverige: http://www.rallytorget.com/index1.html http://www.blocket.se/ http://www.bilannonser.se/ http://www.resultatservice.com min side: :D http://homefree.freewave.no/~s029876/ Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.