Gå til innhold

Mitt B prosjekt!

Ranger emnet


Ascona-Man

Anbefalte innlegg

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke helt inne på senking og slikt, men får man 60mm senkefjærer, eller er det kit det er snakk om?? med dempere altså...???

 

ja..du får kjøpt både 40mm,60mm og 80 mm senkefjører. du får også kjøpt kit som inholder enten 40,60 el 80mm senkefjærer med gule justerbare koni. det koster da rundt 7-8000 (trur eg)

Opel Ascona B 2,2 (Solgt)

Kadett C (c20ne) (Solgt)

Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte korte konidempere til 3000. + jamex 55 fjærer til litt over 1000.

Stiv er den! Du kan kjøre med originaldempere med 40senk, men har du mere MÅ du ha kortere dempere bak. Ellers vil fjørene hoppe ut ved hjulløft...

"Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door."

 

Ascona B/J 16V ombygging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svin dyrt. Fikk det til 2500 kr på ebay.de. Kun brukt 45 mil.

 

Noe flere oppdateringer på asconaen?

 

 

jau....går for tida på skule so eg får ikkje lagt inn nåken nye bilde før t helge, muligens eg får lagt inn nåken bilde i kveld, kan foresten røpa at no e bilen nylig lakkert og montert, har litt bilder frå under lakkering og montering....

Opel Ascona B 2,2 (Solgt)

Kadett C (c20ne) (Solgt)

Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Photo-0133.jpg

 

her har eg tatt av skjermen,slipt vekk alt av lakk og gammal tectyl,sveist rust,gjort reint og grunna med zink,deretter vanlig grunning og er no klar for to lag med thukk tectyl

 

 

Photo-0006.jpg

Photo-0007.jpg

 

 

 

Ferdig maskert og klar til lakkering

 

Photo-0014.jpg

Photo-0012.jpg

 

Under lakkering

 

Photo-0028.jpg

Photo-0027.jpg

Photo-0018.jpg

 

her er nåkre få bilder når bilen nesten er ferdig montert....felgane skal lakkast kvite, venter også på kvite klistremerker

Opel Ascona B 2,2 (Solgt)

Kadett C (c20ne) (Solgt)

Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takkar for positiv respons....nu ska eg snart begynna på motoren c20NE motor som skal turbokonverteres..

planer for motor:

 

 

dekomprimere til kompresjon 8 bar (dreie ned stempelene)

fresa opp igjenn ventilseter,ventilar og porte toppen.

originale råder

315 cc dyser

kamaxel

senator 3.0 spjeldhus og muligens kappe ned insprøytninga frå 3 literen(VIST FESTER PASSER OM)

 

planen er og bruke T3 turbo og muligens separert 40mm wastegate og ein middels stor intercooler

 

ska prøva å ta litt bilde og få opdatert når eg begynne på toppen i neste veka. nåken so veit om insprøytninga frå 3.0 12V passer over på c20NE motoren vist eg kappe da ner til 4 sylindera?

Opel Ascona B 2,2 (Solgt)

Kadett C (c20ne) (Solgt)

Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår