Gå til innhold

Hva treng jeg for å få 300-400 holdbare hk i B230FK min

Ranger emnet


^Kendo^

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Balanserer du original bunn, så vil jeg påstå at den er skuddsikker på 350hk.

Selvsagt kan du ta livet av den med tenningsbank, varmkjøring osv, men ikke med litt vett i hodet og et godt sprut/tenningsanlegg.

Legg heller mer penger i en gjennomført topp, og turbo med rask spoolup.

Bygg for å få en god respons/jevn effekt/momentkurve, ikke toppeffekt.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balanserer du original bunn, så vil jeg påstå at den er skuddsikker på 350hk.

Selvsagt kan du ta livet av den med tenningsbank, varmkjøring osv, men ikke med litt vett i hodet og et godt sprut/tenningsanlegg.

Legg heller mer penger i en gjennomført topp, og turbo med rask spoolup.

Bygg for å få en god respons/jevn effekt/momentkurve, ikke toppeffekt.

 

orginale råder+rask spoolup+høy effekt er ikke noe å satse på,skal man først trimme motor er det,ja-rett og slett idioti å sjanse på at orginalrådene holder.

 

Har en råd til å få til 350-400 hk har man også råd til råder.

Har man ikke råd til råder har man heller ikke råd til å få til 400 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips. Ja, jeg må ha noe som tåler litt juling.har begynt å kjøpt inn diverse ting.alu coolern er nå kjøpt hvertfall. så skal jeg kjøpe meg datasprut nå start. satser på haltech sprut. skal koste på botninga hvertfall, slik at jeg er sikker på at den høll. koste hva det koste vill :P

skal sjekke ut sten parner.. skal satse på en litt diger kulelagerturbo tenkte jeg. 531 topp blir kjøpt inn snart..

- 940 Gl

- 940 Turbo B230FK solgt

- 242 82mod B21A solgt

- 240 87mod B230K solgt

- 240 86mod B230FK solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orginale råder+rask spoolup+høy effekt er ikke noe å satse på,skal man først trimme motor er det,ja-rett og slett idioti å sjanse på at orginalrådene holder.

 

Har en råd til å få til 350-400 hk har man også råd til råder.

Har man ikke råd til råder har man heller ikke råd til å få til 400 hk.

 

Min var da mishandlet sterkt i 60.000 km uten proplemer, ikke engang balansert og med 335hk @1,2bar og kjørt på 1,5 iblant.

Hvis den da er balansert så må det være noe annet galt for at det skal ryke ved de effektene?

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår