Gå til innhold

Pioneer stereo

Ranger emnet


bjorlien

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har kjøpt meg en Mitsubishi Galant som jeg skal bygge anlegg i, problemet mitt er at jeg har ikke nok erfaring innen bilstereo, hva som er bra, kraftig, brukbart osv.. Jeg skal kjøpe Pioneer pågrunn av dette får jeg til innkjøpspris av jobben (Lefdal)..

 

Har til nå "bestemt" meg for dette:

Pioneer Spiller

Subwoofer 2stk

Bakhøytalere 6x9

Frontsett

 

Men mangler fortsatt en 4-ch forsterker og monoblokk, så hva anbefaler dere av Pioneer sitt utvalg av forsterkere? Monoblokk og forsterkeren skal være samme modell, lik hverandre osv.. Er villig til å betale litt for forsterker siden det er den som er noe av det viktigste i et bra anlegg.. Kom med forslag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med denne monoblokka a? designa for elementene dine og greier:P

http://www.pioneer.no/no/product_detail.jsp?product_id=9489&taxonomy_id=430-457

Denne er bra den, men kan jo holde å gå for 3000spl'en også, med tanke på prisen osv. Men om pris ikke er noe problem så hadde jeg tatt 5000spl'en ja, har selv to slike :D

 

Om du ikke tilfeldigvis har 6x9 hull i hattehylla ville jeg tatt ett komponentsett bak også, 5,25" eller 6,5"

 

Ellers enn det ser det jo bra ut..

 

Om de må være like, monoblokk og 4 kanaler så må det jo nesten bli

2 stk GM-7100M

1 stk GM-6100F

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

støtter han over her som sier at du heller bør ha komponentsett bak og.

Du slipper mye kødd da, men det kommer jo an på bilen da...

Hvilken årsmodell er det?og er det sedan,coupe eller stasjonsvogn? på min bil er det plass til 6,5"høyttalere bak originalt...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 stk GM-7100M

1 stk GM-6100F

 

Jeg likte det, har ikke såå mye penger heller da men du tror det vil drive subbene bra? hehe:)

 

Jeg har en Mitsubishi Galant -94 mod. Men ja det er hull i hatthyllen til 2 gamle 6x9 men kan vær jeg kan skaffe meg en som det ikke er i fra en delebil jeg skal kjøpe, hvilke komponentsett bak (5,25" eller 6,5") ville du valgt?

 

Hva synes dere om dette frontsettet da:

TS-C1700R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg jeg har funnet ut hva jeg vil bestille:

 

Pioneer spiller - DEH-P70BT

Pioneer forsterker - GM-6100F

Pioneer mono-forsterker GM-7100M 2 stk!

Pioneer subwoofer - TS-W3004SPL 2 stk!

Pioneer frontsett - TS-C1700R

Pioneer 6x9 - TS-A6921

 

Kabler osv kommer i tillegg, mangler 1 siste ting, en kondensator som vil være god nok for dette anlegge, den må ikke være for dyr, har ikke så mye penger igjen nå da.. hehe, noen forslag til en bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm okei, ja vett ikke hvor mye penger jeg har, får prøve uten først, men fikk en kommentar her på itavisen.no sitt forum:

 

"Du får 360W på hver sub med 2x GM-7100M. Det er for lite!

 

Det desidert beste er:

2*D3000SL

2*W3004SPL

 

Da får du 1000W RMS på hver sub, som er det de er laget for."

 

Men vis 2x GM-7100M monoblokker ikke klarer drive 2x TS-W3004SPL subwoofere er det jo ikke vits å kjøpe de monoblokkene? Eller har dere andre meninger? Jeg trodde di skulle klare å drive dette fint.. Men men som sagt tidliger, har ikke særlig peiling, håper noen har erfaring og vett om dette vil funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 stk GM-7100M

1 stk GM-6100F

 

Jeg likte det, har ikke såå mye penger heller da men du tror det vil drive subbene bra? hehe:)

 

Jeg har en Mitsubishi Galant -94 mod. Men ja det er hull i hatthyllen til 2 gamle 6x9 men kan vær jeg kan skaffe meg en som det ikke er i fra en delebil jeg skal kjøpe, hvilke komponentsett bak (5,25" eller 6,5") ville du valgt?

 

Hva synes dere om dette frontsettet da:

TS-C1700R

 

 

Dette skulle duge.

 

http://www.pioneer.no/no/product_detail.jsp?product_id=8970&taxonomy

 

 

 

_id=430-457 Glem det! Leste ikke hele tråden nøye nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

"Du får 360W på hver sub med 2x GM-7100M. Det er for lite!

 

Det desidert beste er:

2*D3000SL

2*W3004SPL

Jeg snakket med pioneer ang løsninge med 7100 og 3004spl subbene, og det er som jeg sa, det funker..

Men som de sa, de subbene fortjener nok en 5000spl.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår