mEhE Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 noen som kan forklare meg forskjellen på mig å tig apparat og fordele ulemper med dem?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IceC00| Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 les litt her Siter -vw golf 1,6gl 87 (bruksbil) -vw golf 1,8cl 85? (kræsja delebil) -vw golf 1,6? sport 88? (delebil ødelagt av tidligere eier) -vw jetta 1,6 85 (prosjekt) ------------------------------------------------ x mitsubishi galant 87 (hugges) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mars 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 takker.. kan noen også forklare meg ossen "tinning" foregår? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IceC00| Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 http://www.lerocustom.com/tennspackling.htm Siter -vw golf 1,6gl 87 (bruksbil) -vw golf 1,8cl 85? (kræsja delebil) -vw golf 1,6? sport 88? (delebil ødelagt av tidligere eier) -vw jetta 1,6 85 (prosjekt) ------------------------------------------------ x mitsubishi galant 87 (hugges) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-Power Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Fordelen med TIG er at det ikke utvikles så mye varme hvis du skal sveise noe som et veldig tynt. Du sveiser nesten alle typer med tig, det blir sterkest resultat på tynne rør, plater osv. rørleggere bruker det ofte!! Siter 1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤ 1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤ 1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤ 2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤ 2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Med tig så mater man manuelt.. med mig så har man mateverk i maskina.. det er vel største forskjellen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
garrasjen Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Med tig så mater man manuelt.. med mig så har man mateverk i maskina.. det er vel største forskjellen.. Man får jo selvmatende TIG og ;) TIG Står for Tungsten Inert Gas og måten det virker på er at sveisebadet(smeltingen) skjer pga. en lysbue mellom en wolframelektrode i håndtaket, og arbeidstykket som er jordet i maskinen. Tråden som skal smeltes inn føres manuelt for hånd eller med automatisk mating i håndtaket/maskinen. MIG står for Metal Inert Gas. Der er det tilførseltråden (som mates automatsik gjennom håndtaket) som kortslutter mot arbeidstykket og skaper smeltebadet, gassen er ikke medvirkende (inert) i smelteprosessen. MAG er som over men gassen er aktiv i smeltebadet derav navnet: Metal Aktive Gas. Så det er litt større forsjell ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxx Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Jeg er blitt fortalt at ved TIG sveising, så stilles det ikke like store krav til jording. Stemmer dette? At en kan klare å sveise bra selv om en har dårlig jord, eller - om en vil..... Kan jo legge til at det var en mekaniker som fortalte meg dette for en del år siden. Han sveiser mye rustfritt med TIG. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 hvis tråden smelter av en 'bue' laget i selve håndtaket så stemmer vel det? Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.