Gå til innhold

Noen her som har datasprut på 240en??

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det satt jo sensorer bar på svinghjulet fra før, men det var ikke hallgiver kom jeg frem til (?). Om det hadde vert det så ble de referansepunkta jeg har sølvloddet på for høye til at jeg kunne brukt den.

 

Det største problemet er dårlig tilgang på material og skikkelig utstyr. Det må jo være noe ikke-magnetisk materiale.

 

Har bygd det slik nå i 5mm alu. Og da fikk jeg beskjed om og sveise en 10mm oppo den som er det til forsterkning.

 

P3280049.jpg

 

P3280051.jpg

 

P3280052.jpg

 

P3280056.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et Autronic SM4 som skulle vert på for 4 måneder siden! Bjynner å bli så jævli lei nå at... Men det koster jo millioner om Pollyen skal gjøre det for meg.

Har jo laget 100000 stk, men ingenting er godt nok!

 

Sto jo motronic på motoren orginalt.

 

Skal ikke det sprutet ha 60-2 da? eller er det valgbart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60-2? Mener du to tapper 60 grader før TDC. Det er det jeg har.. På det bilde som hele svinghjulet viser så står motoen på tenningsmerke på veiven.

 

Med 60-2 signal som de fleste sprut kan bruke/brukes menes en hulldeling på 60-2 altså 58 hull..

Er det det du skal ha må du lodde på 57 tapper til:pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei, det går an og bruke triggerhjul. Da skal du ha andre følere. Jeg bruker hallgivere (magnet), da har jeg to merker på veiven og et på kam eller tenningshjul. På veiven skal det stå 60grader før TDC og på remhjulet skal det stå 30grader etter TDC. Regner med at han vet akuratt hva han snakker om han Pollyen.. Men det hadde vert like lett og kleist på et triggerhjul og fått kjerra på veien!

 

ER så jævli lei av A4 1.8!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei, det går an og bruke triggerhjul. Da skal du ha andre følere. Jeg bruker hallgivere (magnet), da har jeg to merker på veiven og et på kam eller tenningshjul. På veiven skal det stå 60grader før TDC og på remhjulet skal det stå 30grader etter TDC. Regner med at han vet akuratt hva han snakker om han Pollyen.. Men det hadde vert like lett og kleist på et triggerhjul og fått kjerra på veien!

 

ER så jævli lei av A4 1.8!!

 

ok,ble ikke klok på det der jeg men.alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Han Polly sa at jeg skulle lage to tapper på svinghjulet (ref. punkt). Som skulle være di og di måla. Desse punkta skulle være 60 grader før ØD.

 

Så har jeg en sensor på drevet til akslingen som driver oljepumpa som skal være 30 grader ettet ØD.

 

Så det som er problemet er at de festene som jeg skal lage til sensorene må være så forbanna solide. Det som er bilde av er 5mm kanal formet aluminium. Som da viste deg og ikke være godt nok... Så jeg er ute etter hvordan dere andre har gjort det.

 

Skal da et par telefoner i morgen og høre om litt forskjellig. Ringer KRB og ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår