oeb Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Giveren som står der originalt er vell VR. Kan ikke Autronic bruke den også da? Bedre å sette hallgiveren fremme.. (Dette er VR da, men utførelsen må da gå an å få til likt.) "Bosch VR sensor (jetronic), 36-1, mounted at crank." Men, siden det er 60-2 på svinghjulet, så skal det ikke være noe problem.. Vet det brukes Honeywell GT1 (hall) som selges bl.a. på ELFA. Edit: fant noe på MSNORDIC Forumet. "Man skall helst inte bygga egna multitooth-hjul. Har man det inte original ska man bygga en järnbit per tändpunkt och köra med honeywell gt1 hallgivare.. Annars får du kolla vad olika bilar har för hjul, och ta en givare från någon som har liknande tand-utformnin" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Hei igjen, Når det er en hallgiver holder ser det ut som det holder med ett triggerhjul med to tapper. (Som du forsåvidt har gjort) http://www.vems.se/forum/viewtopic.php?t=8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 oeb: du som har laga den skiva? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 oeb:tror Larsen vil bruke orginal plasseringa på svinghjulet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mars 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Oeb: Nå har ikke jeg noen sensorer forran på motoren orginalt. Har kun to stk bak på svinghjulet. Volvokvaløya: Jeg har sølvloddet SS stål. Og du har rett, jeg skal bruke de orginale feste hola bak. Og det er da heller ikke pent med masse med givere og ledninger forran på motoren. Sendte festebranketten til Polly Motorsport så skulle han forsterke den. Til dere som lurer på hvorfor ikke 60-2, så er dette systemet med hallgivere og referanser mye mer stabilt. Triggerhjul var en dårligere løsning sa han, og mer ustabilt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Larsen: Har du snakka med Kai på KRB,hva mente han? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet April 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 Larsen: Har du snakka med Kai på KRB,hva mente han? Nei, gidder ikke å ringe han. Det er i boks nå... Forhåpentlig vis.. Bare venter på å få delen tilbake fra polly. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 okei,er det braketten som har kødda med deg hele tida? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Altså. Han Polly sa at jeg skulle lage to tapper på svinghjulet (ref. punkt). Som skulle være di og di måla. Desse punkta skulle være 60 grader før ØD. Så har jeg en sensor på drevet til akslingen som driver oljepumpa som skal være 30 grader ettet ØD. Så det som er problemet er at de festene som jeg skal lage til sensorene må være så forbanna solide. Det som er bilde av er 5mm kanal formet aluminium. Som da viste deg og ikke være godt nok... Så jeg er ute etter hvordan dere andre har gjort det. Skal da et par telefoner i morgen og høre om litt forskjellig. Ringer KRB og ja. akkurat det med 60 grader er ikke så nøye da du kan justere dette i software etterpå.. jeg bruker orginal hall giver i fordeleren og en stål tapp som er på sveisa fordeler drevet som sync og ref puls.. starta hvertfall for meg.. mail meg for bilder. monsen111@hotmail.com Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Nei, ikke jeg som laga skiva.. Det skal gå an å bruke svinghjulet men spørs på hva sprutet støtter av giver, tror det er VR giver der originalt. Skal ihvertfall kjøre med hall i fordelern. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet April 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Volvokvaløya: Ja, har ikke laget det solid nok. Update: Nå kjørte jeg motoren til Polly Motorsport for montering av sprutet og kanskje bremsing og mapping i benk. Det viste seg at det ikke bare var festene som skulle være problem, fikk heller ikke på girkassa da de triggerene som jeg lodda på svinghjulet var så store at de tok borti. Så da dreide jeg svinghjulet 7mm ned og da fikk pipa en annen lyd:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Så ble slutten på datasprut monteringa lykkelig? hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet April 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Går vell bra helt til prisen på arbeidet kommer:S Blir sikker inni helvete dyrt.. Men så får jeg gjort det 100% skikkelig av en som har gjort det en GOD del ganger før får man si.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Er ofte like greit da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Volvo har også 60-2 hjul på B230F/FT/FK motorene med LH 2.4 Innsprut. Der sitter triggeren likt det du har... Det er ikke hallgiver da, men på en del datasprut kan du bruke den. Fungerer perfekt. Men vet ikke om det går å bruke på Autronic da. Fint at du fikk det til til slutt. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg