eystein Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 hvor går grenrøret? er det slik at grenrør går hele veien oppe fra motor og ned til katalysator? at en kan kvitte seg med den fleksible delen føre kat..... eller er det bare eksosmanifoil som blir byttet ut.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 grenrøret er den delen av eksossystemet som samler alle eksosutløpene fra motoren (en fra hver sylinder) til ett rør. Den delen som går fra eksosmanifolden (aka. grenrør) ned til katalysator, heter downpipe. På blant annet Supersprint sitt grenrør, er disse to delene gjort om til en for bedre flow. Den ultimate eksosmanifold har rør som er like lange fra utløpet til de samles. Disse er som regel kjempedyre. Jeg ville ikke kvitte meg med den fleksible delen før katalysatoren hvis jeg var deg, siden den tross alt er der på grunn av at det vil være bevegelser i eksossystemet og motoren som ikke burde bli forplantet til karosseriet mer enn absolutt nødvendig. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Om du ikke har et fleksibelt ledd så vil eksos boltene knekke/løsne siden de er så pinglete. Samme med de som bygger om til turbo, de bør lage noe som hjelper å holde oppe turboen slik at ikke alt hviler på disse boltene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 ja du må nesten ha ledd biltema har noen fine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg