Gå til innhold

Trenger litt hjelp her!:)

Ranger emnet

simtra

Anbefalte innlegg

Anlegget mitt er et ganske enkelt anlegg.

Det består egentlig av alt mulig.

(Pioneer,Rockford,PolkMomo,BlauPunkt)

Men til saken. Anlegget har spilt bra helt til i dag. Holdt på å rydde bilen (vaske, "shine"), så klart måtte det jo skje!

Klarte å klemme i stykker den

ene høytalerkabelen som går fra forskerkeren og frem til frontsettetanger2 .

Skal si jeg lette meg turkis før jeg fant skaden!drunk Fikk skjøta kabelen og trodde

alt var i orden. Men purke heller!angry Nå ligger det en slik irriterende lyd i bakgrunnen, hører den best når volum 0.

Kan det være støm på høytaler'ne?, eller kan det ha noe med trekking av kablene som påvirker noe?:wonder rota litt med dem da jeg rydda:nono:

Kan sikkert kaste inn noen bilder over hvordan kablene er gjort\lagt vist det er med på å forstå bedre!?

Bedre å spørre 1 gang for mye enn å drite i hele greia!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde nok sjekke skjøten din igjen, og muligens legge en skjerm rundt, f.eks noe alu-folie. siden du har skjøtet på nytt er nok kappa rundt kabelen din litt dårlig der, og dette kan skape støy (fordi den blir lettere mottakelig for støy fra andre kabler i bilen din)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det fungerte fint før du skjøta kabelen, så ville jeg satt mine penger på at den skjøten du laga ikke er helt 100%. :confused:

edit: Søren Zetec du var før meg :P

Kristian Bjørke

Uansett hva du gjør eller har så er det alltid noen på Bilforumet som ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på å teste å slik. Gjorde det med sølvpapir men det hjalp ikke en "db".

Lyden forsvinner når jeg tar ut phonokablene fra spilleren. (litt logisk kanskje)m'm

Lyden er på en måte turtalls-regulert, etter som jeg kjører.

Nesten som om det sitter en microfon i motorrommet:confused:

Tror jeg trenger mange kloke hoder her!:pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper brente jordingsbaner eller dårlig/løs jording der hvor kablene har blitt "ryddet"

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordinga der jeg rydda (under baksetet), som går til forsterkeren plukka jeg ut og "reppa" den

for sikkerhets skyld (pressa på nytt og lodda sammen kabelen og skoen)

Jordinga til spilleren har jeg ikke sjekka men skal gjøre det straks.

Magen min har altid hatt en følelse på jording, så jeg håper.:pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilleren er ikke jorda mer en med den jordinga som kommer med kontakten bak på spilleren.

Kobla fra alle kablene untatt phono å da bledet stille slik det skal være. Men da jeg plugga

i antennen eller i det heletatt var i kontakt med spilleren kunne jeg høre motoren mye bedre, som om

det var en microfon på utsiden. Når jeg kobler til hovedkontakten smeller det i høytalerne.

W.T.F!!!!

Rart det bare plutselig skal skje!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta tak i et ohm meter og sjekk om du har kontakt mellom terminalene til strømm inntaket på ampen og "ramma" på forsterkeren.kan være jord feil.sjekk om du har kontak mellom rca inngangene og strøm terminalene.koble fra strømmen først da!så ikke ohm meteret går ad dundas:P

"piiip" deg litt frem!:P

Klubbleder, Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta tak i et ohm meter og sjekk om du har kontakt mellom terminalene til strømm inntaket på ampen og "ramma" på forsterkeren.kan være jord feil.sjekk om du har kontak mellom rca inngangene og strøm terminalene.koble fra strømmen først da!så ikke ohm meteret går ad dundas:P

"piiip" deg litt frem!:P

Har holt på å teste litt nå. Spilleren er det ikke noe galt med. Testet den i en annen bil.

Så da har jeg selv konkludert at det må være fra phonokabelen og bak feilen ligger.

Tok ut både hoved å styre sikkringene til ampen som sitter i motorrommet å oma (piipa) mellom klemmene.

Mellom hovedkabel å jord var det (piiiiiiiiiip) og mellom styrestrøm å jord var det bare 1 (pip) og mellom hovedkabel å

styrekabel var det (piiiiip)

På forsterkeren tok jeg av jodinga å målte 7-volt som går til jordklammen på ampen (dette med strøm på).

Er dette riktig siden den ikke er koblet til jord?

Skal teste forsterkeren i en annen bil i morgen så da får jeg se om det kan være den.(Hope not)

Phonokabel av type "ser ut som no hærk x 4" (er en 4-dobbel kabel)!

Har kabler av denne typen lett for å klikke? Kan dette være tilfelle hos meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holt på å teste litt nå. Spilleren er det ikke noe galt med. Testet den i en annen bil.

Så da har jeg selv konkludert at det må være fra phonokabelen og bak feilen ligger.

Tok ut både hoved å styre sikkringene til ampen som sitter i motorrommet å oma (piipa) mellom klemmene.

Mellom hovedkabel å jord var det (piiiiiiiiiip) og mellom styrestrøm å jord var det bare 1 (pip) og mellom hovedkabel å

styrekabel var det (piiiiip)

På forsterkeren tok jeg av jodinga å målte 7-volt som går til jordklammen på ampen (dette med strøm på).

Er dette riktig siden den ikke er koblet til jord?

Skal teste forsterkeren i en annen bil i morgen så da får jeg se om det kan være den.(Hope not)

Phonokabel av type "ser ut som no hærk x 4" (er en 4-dobbel kabel)!

Har kabler av denne typen lett for å klikke? Kan dette være tilfelle hos meg?

litt uklar forklaring men høres ut som kortsluttning!!??er det (piiip) mellom + strømkabelen til forsterkeren og jord?og REM kabelen og jord?det skal da ikke være det?eller har jeg missforstått deg nå sent på kvelden?

Klubbleder, Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt uklar forklaring men høres ut som kortsluttning!!??er det (piiip) mellom + strømkabelen til forsterkeren og jord?og REM kabelen og jord?det skal da ikke være det?eller har jeg missforstått deg nå sent på kvelden?

Det jeg gjorde var at jeg koblet fra strømmen på hovedstrømkabelen (den store) da jeg ohma (summa som det heter) mellom hovedstrøm å jordkabelen var det kontakt. Men som jeg har nemt før skal jeg i dag teste ampen i en annen bil for å se om det kan være den.

Takker for alle forslag hittil og senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider