Gå til innhold

Synspunkter på BMW-diesel?

Ranger emnet

p10

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg en BMW-diesel. Budsjettet mitt tillater en maxpris på 150 000,-

Jeg har følgende krav:

- må være stasjonsvogn

- aller helst automatgir

- ikke av de minste dieselmotorne

Jeg har sett meg ut to modeller: E36 325 TDS og E39 525 TDS...

Er det noen som har erfaringer med disse modellene? Har lest en del om 325TDS på forskjellige forum rundtomkring på nettet, men har ikke funnet så mye om 525 TDS (E39).

Det jeg lurer mest på er om m51 motoren klarer å sette fart på e39 modellen? Broren min hadde en e39 520 tidligere og den var rett og slett lat (har byttet til 530d nå)!!

Noen som har erfaringer, synspunkter, tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne evt kjøpt deg en E46 320d med den første motoren.. 136hk, liten chip og du har 166hk lett + et enda større dreimoment..

ligger en til 160.000kr, får nok prutet den.. nyere bil også.. og går ikke noe dårligere enn den gamle 2,5tds maskinen..

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmw har flotte diesel maskiner, om man ikke har et seriøst behov for fart kan man liksågreit kjøpe bilen nevnt over (E46 320d). Går neppe noe særlig dårligere enn de nevnte. lykke til med bilkjøpet :)

En kamerat av meg ble frakjørt av en org. 136hk 320d sedan.. han hadde da en org. Volvo S60 2,0T

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat :D

som sagt; flott maskin.. ;)

Og som bmw hater han er, så hadde han veldig godt av å bli plassert av en liten 4er;) så sats på bmw diesel.. sitter 163hk i bilen jeg kjører nå, går meget bra. Originalt 0-100 på 8,3sek!.. også har den et forbruk på knapt halvliteren

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mest lyst på e36 325tds, den er ganske sjelden her til lands (virker iallfall slik når jeg søker på autoDB og finn.no). Mye tyder vel egentlig på at jeg må utenlands for å finne det jeg er ute etter...

Noen som har tips til dyktige firmaer som kanskje kan hjelpe meg å ta inn drømmebilen min?

Da er jo saken grei vet du :) Hvorfor ikke dra ned selv? slippe folk som kjører i hjel bilen din på autobahn og i tillegg tar seg godt betalt for det...

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer mest på er om m51 motoren klarer å sette fart på e39 modellen? Broren min hadde en e39 520 tidligere og den var rett og slett lat (har byttet til 530d nå)!!

Noen som har erfaringer, synspunkter, tips?

En kompis av meg kjørte rundt i en E39 525TDS(sedan) en liten stund, ved diverse "drag" så endte det med at vi kom omtrent likt ut hver gang.. Så synes du 520i er lat så STYR VEKK

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjøpt meg en 530d vare jeg om jeg var deg.. da har du krefter i massevis! Og kan gjøre gode kjøp på bil med km på telleren! Min far hadde en slik en, hadde rullet 330.000km, fantes ikke tegn til stilasje noe sted.. Alle servicer fulgt og langkjøring. Bilen ble solgt for 130.000kr i fjor..

Det er hva jeg ville vudert om du skal ha krefter...

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mest lyst på e36 325tds, den er ganske sjelden her til lands (virker iallfall slik når jeg søker på autoDB og finn.no). Mye tyder vel egentlig på at jeg må utenlands for å finne det jeg er ute etter...

Noen som har tips til dyktige firmaer som kanskje kan hjelpe meg å ta inn drømmebilen min?

Jeg fikk høre av noen at E36 325TDS ikke ble solgt nye i norge, så alle de er importerte. (Ikke slakt meg om jeg tar feil)

Er vell altids noen importfirmaer i norge som hjelper deg me å få inn bilen. Vill tro det er smartest å betale litt ekstra å få et slikt firma til å jøre jobben, slik at ikke du reiser nedover å blir rundlurt. Seriøse importfirma vet vell hvilke firma i tyskland som ikke er seriøse.

(Litt off-topic)Men en liten morsom ting er om du ser på http://www.mobile.de så er kilometerstanden på veldig mange av de bilene ca 160.000km. Ivertfall BMW E30/E36 ;)

87 Volvo 240 GL B230K

240 = GO 40

Lenke til kommentar
Del på andre sider