Gå til innhold

Forskjell på forgasser motoren og is motoren?


G-Racing

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen, er det kun toppen anneledes? slik at om man har en bunndel fra en forgasser motor så er det mulig å sette på en topp fra en Is?

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er OHC du mener?

 

innsprøytningsmotoren kommer alltid med 205-blokk orginalt, Egen kam og andre kanaler i topplokket, samt utsparinger til dyser, annen fordeler.

Gassermotoren kom fra børjan av med Weber 32/36 DGAV og 2.0 blokk, etterhvert så kom den med 205 blokk og Weber 30/34 DFTH med elektronisk tomgangsegulering, denne motoren er identisk med I(S) i bunnen med unntak av fordeleren.

 

Dette gjelder kun 2.0 liter.

Toppen fra IS kan du sette på uansett motor, skal du bruke innsprøytninga må du bare bytte fordeler og tette benisnpumpehullet.

 

Prøvd IS med 32/36 Weber DGAV, er rimelig sprekt.

 

Håper dette kunne hjelpe litt

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey, jeg har en forgasser motor med 205 blokk, så da kan jeg sette på is toppen :)

Mener du at det blir mer effekt av å bruke 32/36 weber DGAV på is toppen? (istede for å bruke innsprøytning)

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke påstå det, men jeg trur faktisk det, kjørte en Granada 2.0 Med 205-blokk, is-topp og 32/36, den dro omtrent som en Accord 2.0 EXi i aksen, med en 205-motor baki kofferten og masse stæsh(sikkert 300 kg baki der).

 

Er jo lettere å hente ett weber-innsug, med gasser på huggeren, enn å bytte ledningsnett, ledningen til gasseren bare kobler du vekk(den granadaen var det org tenning(TZ-i) uten turtallsperre da.).

Så hvis du har planer om å bygge om til sprut så tar det jo ikke lange tia å se om det funker med gasser da.

 

Bare få med spruten, så har du den....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår