Gå til innhold

Dj-timoty - Mercedes 190 - Prosjekt sjøsetting

Ranger emnet

DJ-timoty

Anbefalte innlegg

• Svar 127
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du må bruke en påhenger om dette skal bli bra. Sitter på jobb her, på båtverkstedet.. har flere rimelige påhengere til salgs. Dette har faktisk vært prøvd av noen sjefen min kjente tidligere. Problemet er at med motor forran, så vil den bli så framtung at den brøyter altfor mye. Kapp heller hull i gulvet inni bagasjerommet, å sveis til et stativ med en 9.9 eller noe på, å ha gass på gasspedalen, gir på fjernkontroll til båt( som da byttes ut med automatgirspaken) og koble opp ei styresnekke til båt på det orginale rattstaget. da blir oxo "båten" MYE lettere. PS. Ikke utenklig at det kan søkes hjelp av oss til prosjektet ditt:) Men lykke til..

PS. "FOLK MED HJENE, GÅR NED MED STJERNE:P":phatyo

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bruke en påhenger om dette skal bli bra. Sitter på jobb her, på båtverkstedet.. har flere rimelige påhengere til salgs. Dette har faktisk vært prøvd av noen sjefen min kjente tidligere. Problemet er at med motor forran, så vil den bli så framtung at den brøyter altfor mye. Kapp heller hull i gulvet inni bagasjerommet, å sveis til et stativ med en 9.9 eller noe på, å ha gass på gasspedalen, gir på fjernkontroll til båt( som da byttes ut med automatgirspaken) og koble opp ei styresnekke til båt på det orginale rattstaget. da blir oxo "båten" MYE lettere. PS. Ikke utenklig at det kan søkes hjelp av oss til prosjektet ditt:) Men lykke til..

PS. "FOLK MED HJENE, GÅR NED MED STJERNE:P":phatyo

hmm... mye kan dere eventuelt skaffe en 50 - 80hk motor for da?

tror vi satser i utgangspunktet på motoren i bilen, blir dette ikke bra er det jo mulig å forandre det i ettertid selv om det er mye jobb... vet at den blir fremtung da, men med et feit anlegg og noen sekker sand i trunken tror jeg ikke det blir så galt :-p

9,9 sier du? fuker dårlig til å flytte 1500kg stål tror jeg :-p

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. KONGE.. og det kommer til å gå med nok innstas, det vet jeg..:P Blir jo på størrelse med ei mindre snekke, som også veier fra 1tonn og oppover ofte. Våres hvertfall. :P

Bare gjøre skikkelig jobb så går alt, ikke la pessimistene drepe ideen.

Er ikke sååå mye som skal til før 1 tonn flyter.. faktisk.. Bare riktig tankegang og bygging.

Hvis motoren blir sterk nok som en båtmotor, vil jeg tro at båten bare planer letter med tung framlast? hvis den skal plane da.. kanskje litt drastisk tanke? :P

VW Passat 1.9tdi '98 stv

[x] MB 190E 2.0 '85 16v-plast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. KONGE.. og det kommer til å gå med nok innstas, det vet jeg..:P Blir jo på størrelse med ei mindre snekke, som også veier fra 1tonn og oppover ofte. Våres hvertfall. :P

Bare gjøre skikkelig jobb så går alt, ikke la pessimistene drepe ideen.

Er ikke sååå mye som skal til før 1 tonn flyter.. faktisk.. Bare riktig tankegang og bygging.

Hvis motoren blir sterk nok som en båtmotor, vil jeg tro at båten bare planer letter med tung framlast? hvis den skal plane da.. kanskje litt drastisk tanke? :P

jepp :) tviler på den vil plane , men er jo lov å håpe, hehe... er jo tros alt over 120HK , og kan ha kraftig propell på den pga girmulighetene ;) så ikke umulig,.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg tenkt på mange ganger hvorfor det ikke er gir på båtmotorer.. seriøst.. et gir blir for dumt.. sikker på at hvertfall et par gir burde vært mulig på mange motorer..

ja ikke sant.. tenk F.eks på en liten båt med 9,9/15 , går cirka 20 knop på maxx turtall.. tenk å greit med et par gear ekstra der... kunne fint fått 30knop da, og hadde vært mye sunnere for motoren , for da hadde den ikke klart max turtall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når har dere planer om å være ferdig med dette prosjektet sånn ca da??

er den å se på vannet til sommeren lissom?

har aldri hørt eller sett noen klare å gjøre dette på et hobbyplan, men gleder meg til å se resultatet:D

bare husk å knipse mange bilder;)

LYKKE TIL MED PROSJEKTET!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider