Mr Golf 4 Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Hei. Trodde en kondis hadde samme jobben som hydraulikk jeg.Dvs opprettholde jevnt trykk.....................................:hammer...........................:afro Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 greit nok at fulltoneforsterkere spiller hele linja, men effekt trekker på under 100 HZ oppveies omtrent likt med alt over mhm det burde du ha lært deg.. og da får du en jevn strøm som oppveier bruk av noe ekstra.. Jeg skjønte faktisk ikke et eneste lite bær av hva du prøvde å skrive her. Hva med grammatisk riktige setninger i henhold til vanlig, korrekt norsk? Du forklarer deg som en nyimportert polakk noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Typhon: syns du skal stoppe det opplegget ditt.. en kamerat bla bla bla, dikter opp ting her for å heiie på matador :D ho ho dumt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Matador da :D hehe trodde du var den lureste av alle her (forutenom xxx) hehe.. Ey. Er det noen som har noe de vil tilstå her? Hvem suger UnCoool når vi andre ser en annen vei?! Kom ut av skapet nå, din lille judas. :ass :ass :ass <- You can look, but you can't touch! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 men effekt trekker på under 100 HZ oppveies omtrent likt med alt over :) mhm Det er den mest uforståelige oppramsingen av "sånn ca. omtrent kanskje"-typen jeg har lest på lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 hehe.. bare tar noen "lett kontakt" runder med amatøren...:roll: godt du holder deg til din beste side sånt sett soocool . Vi har "alltid" vært enig, bare at amatøren skriver/omtaler seg helt omvendt enn det som ikke er meningen eller noe ikke i den duren, eller?...hehe... uhhmmwhat? --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 hehe :D forklaringene ekke så bra nei.. mente at strømtrekket oppveier hverandre over og under ca 100 HZ ...bedre denne da??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Haha, nei? Hvordan oppveier strømtrekkene hverandre? Forklar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Boombox: Forklar ??? haha glem det!!! vet jo hva som skjer da :D går tilbake til de tidene da jeg kom med utsagn og ingen forklaring :) så slipper vi dette bråket .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 til trådstarter: grunnen til at dette ble så mange svar skyldes self et påstand fra soocool. derfor måtte dette frem i lyset og en gang for alle dementere påstandene til soocool på en saklig måtte. Ellers er opp til deg å gjøre dg en formening på riktigheten av det diskuterte... ellers ønsker jeg alle forums medlemer en forsatt god og trivelig kveld! :kiss --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Typhon:syns du skal stoppe det opplegget ditt.. en kamerat bla bla bla, dikter opp ting her for å heiie på matador :D ho ho dumt Dikter opp? Jeg har ikke opplevd en eneste gang at en kondensator har hjulpet mot lys som blinker!! En gang kjøpte jeg brukt optima batteri til 450kr og vips, all blinking forsvant.. Kondensatoren hjalp ikke. -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 (Retter småfeilene) Dette gjorde jeg på min Peugeot: -koblet av Kondis 50 Farad hybrid... -Lys blinker helt vilt, batteri oppgraderes fra org. 50 Amp. til 72 Amp.. -Lys blinker like vilt etter dette, noe jeg forventet siden det er Dynamoen som skal levere mens motoren går (noe dere ikke VIL forstå)... -Oppgraderte med 105 Amp Batteri Bak, Lys blinker like villt (noe jeg også regnet med).. -Oppgraderte Godskabler til 50 mm2 fra Batteri til Chassis og Chassis til Motor.. Lysene stabiliserer seg 100% :) (ingen kondis nødvendig her). Dette var med montering av 2 x Pioneer TS-W3004SPL lastet i 1 ohm. og BOSS HC4000 forsterkeren. Før jeg tok den oppgraderingen så brukte jeg en 50 Farad Hybrid kondis sammen med orginalbatteriet, ingen lysblinking så lenge den var tilkoblet. Grunnen til at jeg oppgraderer alt nå på Peugeoten, er fordi jeg holder på med noe hemmelig og stort stereobygge :D hehe legger til at "nå" begynner å bli noen måneder siden :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 -Oppgraderer Godskabler til 50 mm2 fra Batteri til Chassis og Chassis til Motor.. Lysene stabiliserer seg 100% :) (ingen kondis nødvendig her). Det å oppgradere dissa kablene sammen med kabelen fra dynamo til batteri er jo det første man gjør. Den billigste og mest effektive måten å oppgradere på :) -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Det å oppgradere dissa kablene sammen med kabelen fra dynamo til batteri er jo det første man gjør. Den billigste og mest effektive måten å oppgradere på :) I tillegg så hjelper det på spenninga til resten av bilen ved å ha gode kabler :) Kanskje sterkere kjørelys og litt sånn. Og den forklaringa mi, den kan jeg bevise tenk ;) Bare du får stumpen din til drammen du så... Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Dette gjorde jeg på min Peugeot: -Lys blinker helt vilt, batteri oppgraderes fra org. 50 Amp. til 72 Amp.. -Lys blinker like vilt etter dette, noe jeg forventet siden det er Dynamoen som skal levere mens motoren går (noe dere ikke VIL forstå)... -Oppgradere med 105 Amp Batteri Bak, Lys blinker like villt (noe jeg også regnet med).. -Oppgraderer Godskabler til 50 mm2 fra Batteri til Chassis og Chassis til Motor.. Lysene stabiliserer seg 100% :) (ingen kondis nødvendig her). Dette var med montering av 2 x Pioneer TS-W3004SPL lastet i 1 ohm. og BOSS HC4000 forsterkeren. Før jeg tok den oppgraderingen så brukte jeg en 50 Farad Hybrid kondis sammen med orginalbatteriet, ingen lysblinking før denne ble avmontert. Grunnen til at jeg oppgraderer alt nå på Peugeot, er fordi jeg holder på med noe hemmelig og stort :D hehe legger til at "nå" begynner å bli noen måneder siden :) alt du gjorde feil for å fikse det regnet du med ble feil ja, Er forskjellige løsninger som fungerer på forskjellige biler, avhenghig av dynamo, batteri(er), kabling, anlegg. En kondesator er der for å oppretthlde spenninga på B+ på forsterkeren(- har i praksis så stort tversnitt at det ikke er der spenningsfallet forekommer, iallefall med ok kabling) ved hard bass(stort strømtrekk), ikke for å stabilisere spenninga på batteriet foran, men kan jo seff hjelpe litt, men dette er feil måte å gjøre det på. Men spørsmålet han spurte om var om disse kondisene var brukbare, svaret fikk han, de skulle være meget bra sett i forhold til prisen. Hvis en kommer inn på en bensinstasjon og ber om slike blåe pærer, så sier du ikke til vedkommende at han må montere 1000meterer i stedet for å gi ha pærene han trenger? Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg