tobias1600 Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Reimhjulet mitt er så i ubalanse, at drivreimen (til dynamo) ryker. Sitter som f*** så har ikke fått det av enda, men kan virke som om også tannreimhjulet sitter skjevt, siden reimhjulet går skjevt. Hender det at det kommer kast i reimhjulet? Takk for svar. Siter 1985 VW Golf II cl 1,6 1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6 1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget) 1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt) 1996 Citroën ZX 1,4i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 jepp.. hvis reima ofte "glipper".. så vil den bli varm.. så avkjølt når du kjører igjennom en vanndam.. og da slår de seg... derfor er det viktig å ha korekt stramma hjul.. de glipper ikke, og blir heller ikke så varme at de slår seg Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Hvis du med tannreim mener registerreim - og det er kast i dette hjulet ville jeg ikke kjørt mange meterene med det slik. Men jeg tviler egentlig på det. Skift reimhjulet til driv reima du så er nok problemet løst. Slå en umbraco pipe inn i skruene med bra kraft - sett så i skralla å dra til. Rengjør før du prøver. Disse skruene runnes lett. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobias1600 Skrevet Mars 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 da fikk vi følgende resultat: 1 av 4 skruer løs, resten gikk gjengene på. var forsiktig, og rengjorde før jeg prøvde. Men gammel bil, runder 260.000 nå. Håper det er reimhjulet da, og ikke noe bak (tenker på veivakselfestet/reg.reimhjulet) Får prøve å borre ut de andre skruene, og stikke på høggern for nytt reimhjul. Koster nesten 700 for nytt, helt sinnsykt! Siter 1985 VW Golf II cl 1,6 1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6 1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget) 1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt) 1996 Citroën ZX 1,4i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobias1600 Skrevet April 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Update: "Nytt" hjul hos høggern: 50 kr. Løsnet heldigvis greit. "Gammelt" hjul; bore opp skruer, så grisepikk på 2 av skruene, sveise fast forlenging på siste skruen for å løsne. Satt veldig godt. Hjulet var veldig skjevt. Så nå er ting i orden! Siter 1985 VW Golf II cl 1,6 1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6 1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget) 1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt) 1996 Citroën ZX 1,4i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 jepp.. og bruk NYE remmer som fortsatt har styrken i seg.. og stram korrekt, så kan du unngå at dette skjer igjen Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobias1600 Skrevet April 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 korrekt stramming: slik at reimen ikke skal kunne vris mer enn 90(o) i mellom dynamo og vannpumpe? Siter 1985 VW Golf II cl 1,6 1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6 1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget) 1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt) 1996 Citroën ZX 1,4i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.