Gå til innhold

b230-F....dårlig motor??

Ranger emnet


cool_king

Anbefalte innlegg

hey

 

i min 89 740 sitter det en b23-f motor.med sine seige 115 hk blir man ikke akkurat imponert av akselerasjonen.

hva er positivt og hva er dårlig med b23-f motoren?noen som har noen fakta eller erfaringer med denne motoren?

 

 

takker på forhånd for alle seriøse svar.......

96 volvo 940 lt

89 volvo 740 gl

88 volvo 740 tic

87 volvo 740 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker mest på hvor langt de pleier å gå før man står på veikanten med motorhavari.

er vel ikke vits i å tenke på å trimme opp denna motoren får vel ikke stort ut av den alikevel eller??

har hørt at det er forsterka veiv råder i denne motoren er det sant??

96 volvo 940 lt

89 volvo 740 gl

88 volvo 740 tic

87 volvo 740 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe forsterka veiv og råder i den motoren nei.

Ettersom du har en 89 modell 740 regner jeg med at du har b230f og ikke b23f (ble denne noen gang laget?), og den tidlige versionen av b230 motorene som du har, har vel de svakeste rådene som har blitt levert i rødblokk motorene. Holder til noe over 200hk da gidder de ikke mer.

Veiva er samme som i de andre b230 motorene.

 

Av sugemotorene er ikke denne så ille å trimme, med 531 topp, kvasskam, extraktor grenrør, og chip (mener man får chippet disse?) så kan man ta ut 150-170hk. Svenskene bruker disse motorene flittig i Volvo original cup og da tar de ut over 170hk med kun originale volvo deler! :)

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe forsterka veiv og råder i den motoren nei.

Ettersom du har en 89 modell 740 regner jeg med at du har b230f og ikke b23f (ble denne noen gang laget?), og den tidlige versionen av b230 motorene som du har, har vel de svakeste rådene som har blitt levert i rødblokk motorene. Holder til noe over 200hk da gidder de ikke mer.

Veiva er samme som i de andre b230 motorene.

 

Den tidlige versjonen ble produsert i 86 til midten av 88, så hvis han har en 89 er det mest sannsynlig nye typen.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe forsterka veiv og råder i den motoren nei.

Ettersom du har en 89 modell 740 regner jeg med at du har b230f og ikke b23f (ble denne noen gang laget?), og den tidlige versionen av b230 motorene som du har, har vel de svakeste rådene som har blitt levert i rødblokk motorene. Holder til noe over 200hk da gidder de ikke mer.

Veiva er samme som i de andre b230 motorene.

 

Av sugemotorene er ikke denne så ille å trimme, med 531 topp, kvasskam, extraktor grenrør, og chip (mener man får chippet disse?) så kan man ta ut 150-170hk. Svenskene bruker disse motorene flittig i Volvo original cup og da tar de ut over 170hk med kun originale volvo deler! :)

 

 

ok skrivefeil fra min side, joa det er b230-f. leste en artikkel i et eldgammalt blad "BILSPORT" en gang og der sto det oversikt over hvilke motorer som hadde forsterka innmat,mener at motoren min sto oppført,men kan hende jeg tar helt feil.

 

bergen bilelektronikk leverer bare en 15 hk chip til denne sugemotoren,så joda det leveres chip til disse.

 

mvh

96 volvo 940 lt

89 volvo 740 gl

88 volvo 740 tic

87 volvo 740 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja. de holder fint til daglig bruk. men er ikke noen racer motorer.

 

om du skal ha morro. så anbefaller jeg at du kjøper en FT\FK motor..

 

 

Mvh Erik

 

 

hehe er jo førstegangsbilen min dah og den er helt grei,men fikk en liten støkk i meg dah en vw jetta greide og holde følge på rettstrekka(veit ikke hvor mye trim det var på den)

så er klar over at det ikke er noen racer hehe,

 

sparer opp til en 940 turbo nå og i de bilene er det vel fk motor eller??

 

mvh

96 volvo 940 lt

89 volvo 740 gl

88 volvo 740 tic

87 volvo 740 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe er jo førstegangsbilen min dah og den er helt grei,men fikk en liten støkk i meg dah en vw jetta greide og holde følge på rettstrekka(veit ikke hvor mye trim det var på den)

så er klar over at det ikke er noen racer hehe,

 

sparer opp til en 940 turbo nå og i de bilene er det vel fk motor eller??

 

mvh

 

 

940:

B230FT 1991-1995

B230FK 1995-1998

(litt usikker på årstall)

(B230GT 940 SE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår