Gå til innhold

forsterker går i protect, er det forsterker eller elementer som er feilen?

Ranger emnet

Jan Erik Johansen

Anbefalte innlegg

vet ikke om jeg liker tanken på å sitte å måle med huet 1 meter unna subben som står å pumper ut over 135-140db og jeg sitter der med målepinnene nedi der og måler ved 140V punktene, selvfølgelig skjelvende pga trykket... :P

neida, kunne godt ha målt der. men det hjelper litt lite når jeg ikke aner Hva jeg skal måle der da.

for det er kontakt der, så jeg vil sikkert måle riktig. men det er ikke Veldig god kontakt på noen av punktene så vidt jeg kunne se.

fikk tatt noen bilder, men det ble ikke så veldig klare bilder desverre.

skal se om jeg får lakt de opp nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, da bestilte jeg en soundmagus x-3000 (som forhåpentligvis komplett får inn i begynnelsen av neste måned), så får jeg heller sende inn den forsterkeren. jeg vet det er Noe som er feil med den uansett, så det er kanskje på tide å sende den inn enten denne feilen har noe med de andre feilene å gjøre eller ikke.

kommer sikkert til å koste noen lapper ettersom zapco ikke er direkte billig, men... :(

edit: så da bare håper jeg jeg får igjen forsterkeren før db-drag-sessongen begynner, eller at jeg får soundmagus-forsterkeren. ellers blir det ikke mye db ut av annlegget mitt, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, skjønner deg gått.. men det du kan gjøre er jo å bruke multimeter å sjekke om du har samme spenningene på begge sider, dette kan jo da bli ett lite problem når det er alle slags elektriske komponenter rundt de lodingene som trekker litt strøm..

hehe, gleder meg til sommern jeg også, da blir det nok x-3000 power på meg oxå =)

edit:

Soundmagus`en er billigere på:

http://borgedata.com/product_info.php?cPath=10_354&products_id=10855&osCsid=636b143dede8fb85dc29fa9180b190ae

og

http://ebox.no/catalog/product_info.php/cPath/523_528/products_id/40106?osCsid=ed...806fc7c8a0b4a69ba0d21c3ac

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

menneh, btw..

du har jo ikke garanti på forsterkeren.. hva med å prøve å rette opp lodinga litt? fattern`s hjemmekino forsterker(pioneer) så var det noen lodinger som var litt dårlige.. men forsterkeren kuttet ikke, men skuret noe helt for jævlig.. etter at vi fiksa loddepunktene så var den i tipptopp stand igjen :p

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg knapt har penger til bensin, og i tillegg må fikse en svindyr forsterker, kaster jeg ikke bort pengene på å kjøpe et nytt kamera som jeg vil bruke kanskje en eller to ganger i året... :P

bare håper disse butikkene får inn disse soundmagus forsterkerene snart, ellers blir det ikke mye db å pumpe ut av annlegget på de førstkommende konkuransene... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, om du har garanti eller ikke trenger ikke avhegnge av om du har kvittering eller ikke...

Så lenge forsterkeren er solgt autorisert, så tror jeg ganske sikkert at Zapco vil behandle deg bra :)

Man sjekker alltid serienummeret før en slik forsterker kjøpes brukt, men hvis du ikke har gjort dette får du bare sende en mail til Zapco og høre.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

ah, gode nyheter egentlig! :)

"Jan,

Well I have some good news. There was some damage to your 9.0 so the trip was not a total loss. The other good news was that I was able to talk them into fixing it under warranty. Now here is the bad news. We don’t cover International shipping in our warranty policy. You will have to pay for the shipping back. They are working on a price right now. All I will need from you is a credit card so you can cover the charges. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om en slik forsterker det har klikket for, så har mine tvil om at det er den...

ny mail fra zapco:

"I am not exactly sure what they found wrong with it but there was a very long list of parts that they switched out and repaired."

så NÅ har du hørt om at man kan være uheldig selv disse forsterekerene, hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider