Gå til innhold

Vil ikkje starte

Ranger emnet

Rauden

Anbefalte innlegg

Hei!

Forleden dag når eg var ute å kjørte så begynte plutseli alt av det elektriske i bilen, som cd-spiller, speedometer og turtallsmåler, å skru seg av og på, for så å skru seg heilt av. Når eg då stoppa bilen for å kople ut cd-spilleren, iom at eg trudde det va den som fucka seg, så ville ikkje bilen starte igjen. Men et kvarter eller noke seinare så starta den plutselig igjen. Etter å ha kjørt ei lita stund så skjedde det samme, og bilen stoppa av seg sjøl. Når eg no vrir om tenninga så kjem det berre en høg klikkelyd, høres ut som den komme fra under bilen en plass. Noken som har hatt samme problem eller veit ka det kan være ? Det virke som at batteriet er heilt tomt, kan det være kortslutning en plass som gjør det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil nesten garantere at regulatoren på dynamoen din har tatt kveld, eller at dynamoen har tatt helt kveld. den tikkinga er innslaget på starteren, men når det ikke er nok strøm, så greier den ikke å dra rundt starteren. Hvis du hadde prøvd med et oppladet batteri, så hadde nok bilen starta med en gang.. så sleng på batteriladeren, få starta bilen, mål ladepenningen, hvis den ikke er mere enn 11-12V en plass, så er det noe feil med ladinga, og det tror jeg nok det er.

Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer)

Volvo 740 TIC - 87 Modell

WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e.s.h: kan godt hende det, men vil ikke tro at din oppførte seg slik som at det var lite strøm. I dette tilfellet slår jo cd-spilleren seg av, og speedometer oppfører seg som at det er lite strøm.. så jeg vil nok tro at det er dynamoen..

Forresten, det er jo bare å prøve med startkabler.. starter den da, så er den strømtørr, og da har dynamoen tatt kveld. (eller regulatoren da)

Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer)

Volvo 740 TIC - 87 Modell

WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lada batteriet i natt, men da eg skulle starte bilen i dag så tente den ikkje. Etter å ha sjekke litt, fant eg ut at sikring nr1 var svidd. Skjønne ikkje heilt kossen det har gått til, sia den var helt fin i går :O

Når eg skifta den ut så starta bilen heilt fint.har og kjøpt ny regulator som eg skal sette i no.

Men kossen skal eg måle ladespenninga? Er det den som viser på billaderen når eg har den på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lada batteriet i natt, men da eg skulle starte bilen i dag så tente den ikkje. Etter å ha sjekke litt, fant eg ut at sikring nr1 var svidd. Skjønne ikkje heilt kossen det har gått til, sia den var helt fin i går :O

Når eg skifta den ut så starta bilen heilt fint.har og kjøpt ny regulator som eg skal sette i no.

Men kossen skal eg måle ladespenninga? Er det den som viser på billaderen når eg har den på ?

Er enkelt å måle ladespenninga fra generatoren/dynamoen.

Du bare tar et voltmeter på batteriet. Åsså lar du motoren gå på ca 2000rpm.

Da skal du måle ca 14 volt, hvis du har 12 volt da så lader ikke dynamoen.

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladespenningen måler du med et volt-meter(universal instrument). Mål spenningen på batteriet når motoren går... En pinne fra intrumentet når batteriet går, ellers får man jo kjøpt slike man stapper inn i sigarett tenneren, men vet ikke hvor nøyaktig disse er....

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider