volvoraaner Skrevet Mars 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Som Mambo sa, så er 1041 bare en aksling som er 7cm bredere på hver side. 7 cm bredere på hver side i fohold til hva? er det i forhold til 240? Er innfestninger å sånne ting det samme? Det beste hadde jo vært å fått tak i innmaten fra en sånn å putte i 1031 akselen. Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 ifølge haynes ble 1041 også levert på 240, men ikke på hvilken modell, og Dana 1041 diffklump ble levert i Dana 33-akslinger, som er MYE sterkere enn Dana 30 (som har 1030 eller 1031 diffklump) Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoraaner Skrevet Mars 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 kan noen bare svare meg på hvilken bil 1041 akselen satt på? passer den rett på 740? går det å ta bare innmaten fra 1041 å sette inn i en 1031 aksel? Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Det virker sånn, skal vell være samme innmat. Jeg var forresten hos høggeren og kjøpte meg nye bakaksel i går, og han mente det var en med diffbrems, hjula gikk lik vei når jeg roterte på mellomakslingen i alle fall, men er det noen som har et bilde av en åpne diff med sperre. Kunne tenkt meg å sammenlikne innmaten i diffen min med en annen med diffbrems, så jeg er helt sikker. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoraaner Skrevet Mars 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 hva med speedometere? føleren sitter jo på bakaskselen. vil dette fremdeles virker etter at jeg har bytta innmat? Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 hvorfor kan du ikke bare ta hele akselen da? Nekter og tro det er store forskjeller på fester, egentlig. Kjøp en, prøv med hele akslingen, og hvis det ikke fungerer, får du bare prøve ut med innmaten.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoraaner Skrevet April 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 må først ha råd til å kjøpe en hel aksling da. Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 1031 aksel koster jo ikke mange pengene, og det er jo (nesten) bare innmaten som er verdt noe... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoraaner Skrevet April 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 jaja. Men holder det at jeg sier jeg skal ha en 1031 med sperre? eller skal de ha ett annet nr eller navn på den når jeg spør på en hugger? Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 det billigste er nok å ta med jekk, for å løfte opp ene bakhjulet. Når du finner en som hjulet går kjempetungt rundt, spør du hva de skal ha for å plukke akslingen av den bilen. Ber du om en sperreaksling blir det fort dobbelt så dyrt... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoraaner Skrevet April 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 ok, må med andre ord ta med meg litt god tolmodihet å dra på en hugger å sjekke da Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg