Gå til innhold

1031 bakaksel

Ranger emnet

volvoraaner

Anbefalte innlegg

Som Mambo sa, så er 1041 bare en aksling som er 7cm bredere på hver side.

7 cm bredere på hver side i fohold til hva? er det i forhold til 240?

Er innfestninger å sånne ting det samme?

Det beste hadde jo vært å fått tak i innmaten fra en sånn å putte i 1031 akselen.

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ifølge haynes ble 1041 også levert på 240, men ikke på hvilken modell, og Dana 1041 diffklump ble levert i Dana 33-akslinger, som er MYE sterkere enn Dana 30 (som har 1030 eller 1031 diffklump)

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker sånn, skal vell være samme innmat.

Jeg var forresten hos høggeren og kjøpte meg nye bakaksel i går, og han mente det var en med diffbrems, hjula gikk lik vei når jeg roterte på mellomakslingen i alle fall, men er det noen som har et bilde av en åpne diff med sperre. Kunne tenkt meg å sammenlikne innmaten i diffen min med en annen med diffbrems, så jeg er helt sikker.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det billigste er nok å ta med jekk, for å løfte opp ene bakhjulet. Når du finner en som hjulet går kjempetungt rundt, spør du hva de skal ha for å plukke akslingen av den bilen.

Ber du om en sperreaksling blir det fort dobbelt så dyrt...

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider