Gå til innhold

Nytt frontsett og forsterker - Forslag?

Ranger emnet


Gjest moore

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere anlegget i min 1997 Audi A4 Sedan nå og har tenkt meg å sette inn ett nytt frontsett og ny forsterker. Budsjettet mitt ligger på rundt 5000, og jeg har sett for meg ett lite forslag som jeg lurer på. Det er følgende.

 

- Infinity Kappa 50.7CS Component System

- Infinity Reference REF7521A

- Monster Cable Micro XLN 2 Kanaler

 

Musikken jeg hører mest på i bilen er Prog House/Trance. Går også litt i Rock/Pop/RnB innimellom. Er ikke ute etter noe som dunker hardt, men spiller høyt og klart. Er dette ett greit valg, eller har noen noen andre forslag som kan passe bedre til mitt bruk? Kunne det vært greit med en basskasse også så jeg får gjengitt dypere toner også? Ser fram til seriøse folk som kan hjelpe meg!

 

Mvh

Pål-Kristian Hamre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj prog house og trance trenger gode mellomtoner, kan du bruke 3 veis så er jo det best.

Rock og pop krever liksom bare en kjempestor bass og 2 tweetere så er du der :D hehe

 

Du gir deg ikke!!!

 

Dette innlegget er jo akkurat like feil, og unyttig som det meste andre du spyr ut. Er det noe som provoserer meg grenseløst, så er det feilinformasjon fra folk som ikke kan inse at dem overhodet ikke vet hva dem prater om, selv etter å ha blitt rettet på utallige ganger. Her stilles det er seriøst spørsmål fra en uerfaren, og dette fjaset er det beste du kan komme med....................herregud.

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal oppgradere anlegget i min 1997 Audi A4 Sedan nå og har tenkt meg å sette inn ett nytt frontsett og ny forsterker. Budsjettet mitt ligger på rundt 5000, og jeg har sett for meg ett lite forslag som jeg lurer på. Det er følgende.

 

- Infinity Kappa 50.7CS Component System

- Infinity Reference REF7521A

- Monster Cable Micro XLN 2 Kanaler

 

Musikken jeg hører mest på i bilen er Prog House/Trance. Går også litt i Rock/Pop/RnB innimellom. Er ikke ute etter noe som dunker hardt, men spiller høyt og klart. Er dette ett greit valg, eller har noen noen andre forslag som kan passe bedre til mitt bruk? Kunne det vært greit med en basskasse også så jeg får gjengitt dypere toner også? Ser fram til seriøse folk som kan hjelpe meg!

 

Mvh

Pål-Kristian Hamre

 

Du er inne i en prisklasse her hvor du kan gjøre gode kjøp, men samtidig er det lett å kjøpe noe som ikke er verd halvparten en gang.

 

Infinity er nok ikke det verste du kan velge, men kankje heller ikke det beste.

Handler litt om hva du er ute etter klangmessig.

 

En bass vil ofte være gunstig, men jeg vil påstå at det er viktigere å ha et skikkelig frontsystem oppe å gå før man begynner å blande inn en bass eller flere. Skal dette gjøres skikkelig, snakker vi endel ekstra penger, selv om man går for rimeligere ting. En dårlig bassløsning gjør mer skade en gavn i mine ører.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj prog house og trance trenger gode mellomtoner, kan du bruke 3 veis så er jo det best.

Rock og pop krever liksom bare en kjempestor bass og 2 tweetere så er du der :D hehe

 

dette overgår alt du har skrevet før faktisk...spille pop og rock med en 15" sub og kun diskanter skulle tatt seg ut gitt.....professor strøm??

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inifinity spiller bra til prisen, men har dessverre ikke fått sammenliknet det med det mange regner som "kremen" i samme prisklasse, som f.eks. Hertz eller Morel.

 

Anbefaler at du prøver deg litt frem. Focal ville jeg hvertfall ligget unna (hhv. Polyglass-serien), da de diskantene ikke tåler en dritt. Mine ble lett grillet, selv med -3dB-innstillingen på delefilteret, og dempet med EQ i tillegg.

 

VELDIG mye av informasjonen i elektronisk musikk ligger i diskantområdet, så det blir fort litt for mye for enkelte diskanter, særlig når man liker å spille høyt som meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler at du prøver deg litt frem. Focal ville jeg hvertfall ligget unna (hhv. Polyglass-serien), da de diskantene ikke tåler en dritt. Mine ble lett grillet, selv med -3dB-innstillingen på delefilteret, og dempet med EQ i tillegg.

 

Da er du den eneste jeg hvet om som har klart det, og jeg har solgt noen par .

 

 

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Enig her med Frank.Har lest flere som har " sprengt " diskantene på Focal

setta sine.Har nå kjørt 2 par med 165Kevlar 6.5" i ett par år nå med all slags musikk.Disse har jeg så og si grise spilt med.De spiller like herlig.Skjønner ikke hva folk gjør.:afro Unnskyld for off topic trådstarter.............

Focal Beryllium - Audison Vrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det Infinity settet ville ikke være en dårlig investering?

 

Det er ett helt ok sett, men etter min mening så finnes det andre løsninger jeg sterkt ville ha vurdert. I prisklassen opp mot 2500-3000 for ett 2 veis sett så finnes det såpass mye bra at jeg ville ha kikket litt rundt for jeg handlet..

 

BTW:

Pål Kristian, du har nok sett den sorte Seaten min stå mye parkert hos naboen din m'm

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår