Gå til innhold

Erfaringer med å kjøpe bil usett.

Ranger emnet

HOFSOE

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg lurer på en bil som står i Steinkjer. Problemet mitt er at jeg bor i Bergen. Dvs, veeeeldig langt å kjøre for å se på en bil.

Dermed lurer jeg på hvordan erfaringer dere har gjort dere med å kjøpe biler usett?

Har sett bilder fra annonsen og fått litt flere bilder tilsendt, men alikevel, det blir ikke det samme som å se bilen "in real life".

Folka mine er veldig skjeptiske til å måtte dra så langt for å kjøpe en bil man ikke har sett.

Kan nevnes at bilen står hos en forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 426hemi

Tja, kommer an på hvordan bil....

Og hvor ærlig selgeren var...

På forrige bilen jeg kjøpte meg, som var usett, var det en del feil selgeren sa fra om, men også en del han ikke sa fra om, som smelling fra forstilling, ødelagt lysbryter, jalla varmeapparat, osv.

Problemet med feks lysbryteren, er å finne ut at det er den som er ødelagt og ikke noe annet, ikke selve bryteren i seg selv, egentlig

Men sånn regner jeg med at du skjærer unna på en forhandler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn ut om bilen har vært på alle tilbakekallingservicer fra leverandør. Var problemer med rust i panseret v/ grillen og rust bak bensinpåfyllingslokket på de.

På min v40 -97 har jeg også hatt noe småproblemer med sentrallåsen, den slår ikke inn hele tida. Det er visst også et relativt vanlig problem på de...

1.8 T4? T4-en har en 2 liter. På det amerikanske markedet var det problemer med at returslangen til bensina sprang lekk og spraya hele motorrommet, vet ikke om det også gjelder de europeiske. Volvo kalte inn alle bilene for å utbedre dette ihvertfall.

Disse bilene har heller ikke verdens beste forstilling så spør selger om det er noe kluss der.

Få forhandleren som selger den til å ta en NAF-test for deg før du kjøper, så slipper du ihvertfall unna en skikkelig bomtur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket litt på motorvolumet i Autodata:

Frem til og med 2000 var motoren på 1855cc, som vel egentlig vil bli en 1.9.

Fra 2001 og oppover er den på 1943cc. Regner med den du ser på er en på 1855cc da, eller 1.9.

Edit: Når det gjelder å kjøpe bil usett har jeg desverre ikke noen erfaring med det, men er litt interesert i det jeg og siden det ikke er særlig lett å finne det man vil ha akkurat i nærheten av der man bor. Er jo litt synd å kjøre f.eks 1000 km for å se på en bil for så å finne ut at den er i dårlig stand når man er kommet frem.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg ville kostet på meg de hele 250kr det koster å fly med norwegian fra bergen til trondheim for å se på bilen selv :) er den fin så kjører du den hjem, er den ikke så har du vært en tur i bartebyen til en pris av 500 spenn!

Det tenkte jeg og! Er ikke så veldig mye lengre til Steinkjer fra Værnes lufthavn enn det er til Trondheim...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke veldig godt over Daihatsuen før jeg kjøpte den, men så var ikke 2000 kroner mye å mase med. Men, erfaringsmessig, se veldig godt over bruktbil før du kjøper den. Evnt. få en venn eller to fra det stedet til å se på bilen for deg..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider