SunnyGTI-R Skrevet Juni 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2003 Jeg er ny her og tenkte å fortelle litt om mitt nye prosjekt: Har skaffet meg en rallyrigget Sunny GTI-R som jeg planlegger å bygge om til en gatebil. Bilen er en gammel Gr.N bil, så det er ikke gjordt så mye med motor o.l. Har likevel funnet bilen som et meget godt objekt med komplett veltebur, rått understell, massevis av reservedeler o.s.v Har hatt en GTI-R tidligere også. Denne trimmet jeg til litt over 300hk, men med den nye er målet 400+:cool: Første skritt vil være å plukke den ned og lakkere hele greia oppigjen. Kommer til å lakke den i en tilnærmet orginalfarge som er hvit (liker å ha bilene litt "anonyme"). Motoren vil bli plukket i småbiter og bygd/borret oppigjen med smidde stempel (har ikke bestemt meg for hvilke ennå), portet/polert topp, HKS turbo/ toppakning/ kammer o.s.v, Sachs værstingclutch, største intercoolern som kan plasseres i fronten, Autronic SM2 Fuel/ignition managment ++++ I tillegg til dette kommer jeg bl.a til å trenge noen brukbare bremser, noe som er et must på disse bilene. Om noen har tips til trimming eller feite deler til salgs er det bare å bælje ut! Siter Whoops, there goes another gearbox... Nissan Sunny GTI-R Nissan Primera 4WD Nissan King Cab 4WD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candyman Skrevet Juni 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2003 Originally posted by SunnyGTI-R Jeg er ny her og tenkte å fortelle litt om mitt nye prosjekt: Har skaffet meg en rallyrigget Sunny GTI-R som jeg planlegger å bygge om til en gatebil. Bilen er en gammel Gr.N bil, så det er ikke gjordt så mye med motor o.l. Har likevel funnet bilen som et meget godt objekt med komplett veltebur, rått understell, massevis av reservedeler o.s.v Har hatt en GTI-R tidligere også. Denne trimmet jeg til litt over 300hk, men med den nye er målet 400+:cool: Første skritt vil være å plukke den ned og lakkere hele greia oppigjen. Kommer til å lakke den i en tilnærmet orginalfarge som er hvit (liker å ha bilene litt "anonyme"). Motoren vil bli plukket i småbiter og bygd/borret oppigjen med smidde stempel (har ikke bestemt meg for hvilke ennå), portet/polert topp, HKS turbo/ toppakning/ kammer o.s.v, Sachs værstingclutch, største intercoolern som kan plasseres i fronten, Autronic SM2 Fuel/ignition managment ++++ I tillegg til dette kommer jeg bl.a til å trenge noen brukbare bremser, noe som er et must på disse bilene. Om noen har tips til trimming eller feite deler til salgs er det bare å bælje ut! Detta hørtes bra ut!:D :D :D :D Har du hørt med Reidar på importtuning? Han har bare de beste delene og er vell rimlig grei i pris. Det står bare eksos på sia hans nå, men om du tar kontakt så ordner han sikkert litt mer snax :D Sia er ihvertfall: http://www.mamut.com/importtuning/ http://www.mamut.com/importtuning/ Siter Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM) 250 4-takt er på vei :D En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D xHusqvarna WRE125 xKX125 1993mod xYamaha QT:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTI-R Skrevet Juni 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2003 Originally posted by candyman Detta hørtes bra ut!:D :D :D :D Har du hørt med Reidar på importtuning? Han har bare de beste delene og er vell rimlig grei i pris. Det står bare eksos på sia hans nå, men om du tar kontakt så ordner han sikkert litt mer snax :D Sia er ihvertfall: http://www.mamut.com/importtuning/ http://www.mamut.com/importtuning/ Jepp har hørt om de, men har ikke noe erfaring med de. Skal ta en kikk har brukt KRB Trading for det meste... Siter Whoops, there goes another gearbox... Nissan Sunny GTI-R Nissan Primera 4WD Nissan King Cab 4WD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candyman Skrevet Juni 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2003 Originally posted by SunnyGTI-R Jepp har hørt om de, men har ikke noe erfaring med de. Skal ta en kikk har brukt KRB Trading for det meste... Kjenner 2 folk som har handla til 200SXene sine hos reidar og de er strålende fornøyd ihvertfall! Veldig veldig god service. Eller så er det jo mange bra linker på 200sx sia. Du kan jo gå inn der å legge inn en post, og be om råd, folka der inne er jo eksperter på trimming av nissan:D Siter Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM) 250 4-takt er på vei :D En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D xHusqvarna WRE125 xKX125 1993mod xYamaha QT:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Juni 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2003 SunnyGTIR: Høres veldig interessant ut det der prosjektet ditt! Det hadde vært tøft å sett bilen din etterhvert.. Kommer du til å ta turen ut til rånetreff på heliporten på forus? Hvor bor du egentlig? GTi-R'en knuser det meste av biler som er rundt her når du gjør litt med den.. Folk skal slite med å holde følge med deg, uansett hvilken bil de har, nesten :) Jeg har sett to GTi-R'er i området her.. Har du kjørt en sort en før? Vet ikke hvem som eier den liksom. Det går også en rød en, som er eid av en mekaniker på Ålgårds Auto på sandnes.. Vill bil den der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Juni 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2003 Jeg ser du har hatt en Mazda 323 GT-R tidligere. Hvordan vil du sammenligne Sunny GTi-R mot 323 GT-R ? Tenker da på hva du synes er bedre/dårligere mht. trimming, kjøreegenskaper, holdbarhet osv. Har du bildet av bilen din btw ? Sist noen fortalte om GTi-R'en sin her på forumet tok det jo helt av... Kanskje Nismo Mafia skal selge twin-turbo oppsettet til deg :D Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candyman Skrevet Juni 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2003 Originally posted by arildh Jeg ser du har hatt en Mazda 323 GT-R tidligere. Hvordan vil du sammenligne Sunny GTi-R mot 323 GT-R ? Tenker da på hva du synes er bedre/dårligere mht. trimming, kjøreegenskaper, holdbarhet osv. Har du bildet av bilen din btw ? Sist noen fortalte om GTi-R'en sin her på forumet tok det jo helt av... Kanskje Nismo Mafia skal selge twin-turbo oppsettet til deg :D Ja!! Faen der sier jo mannen noe! Send PM til Nismo Mafia så skaffer han deg de sphaeste innen deler til nissan:D :D :D :D Siter Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM) 250 4-takt er på vei :D En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D xHusqvarna WRE125 xKX125 1993mod xYamaha QT:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTI-R Skrevet Juni 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2003 Tenkte å kontakte Nismo Mania, men han er vel opptatt med streetracing med 400Rn sin :ssip: Jeg kommer til å legge ut non bilder etterhvert. Slik bilen står nå er det ikke noe særlig å skryte over, då den står nedstøvet og ferdibulket hjemme i en liten garasje. Rekker nok ikke å starte på bilen før over sommeren. Skal sette opp en diger garasje/verksted først, noe som vile ta noen måneder (nettopp begynt). Ang. Mazda GTR så er det en kjempebil å trimme og ei skikkelig morrovogn på alle underlag. Kunne godt tenkt meg en ny sånn bil oxo. Ta en kikk på mazdafun.com. Mansåker & Co har testet GTI-R mot GTR der.... Siter Whoops, there goes another gearbox... Nissan Sunny GTI-R Nissan Primera 4WD Nissan King Cab 4WD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Juni 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2003 Originally posted by SunnyGTI-R Ang. Mazda GTR så er det en kjempebil å trimme og ei skikkelig morrovogn på alle underlag. Kunne godt tenkt meg en ny sånn bil oxo. Ta en kikk på mazdafun.com. Mansåker & Co har testet GTI-R mot GTR der.... Hei. Den testen er helt uten fordommer/meninger. Helt sakelig....NOT:D :D Likte Sunnyen jeg. Hadde jeg vært Datsun-Fan, hadde det blitt GTi-R og Skyline, istedenfor GT-R og RX-7. mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTI-R Skrevet Juni 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2003 Originally posted by mazdafun Hei. Den testen er helt uten fordommer/meninger. Helt sakelig....NOT:D :D Likte Sunnyen jeg. Hadde jeg vært Datsun-Fan, hadde det blitt GTi-R og Skyline, istedenfor GT-R og RX-7. mvh Jojo, men du jobber jo på Mazda;) Eller var det de derre koreanske greiene du drev mest med:confused: Mazda er supre greier. Har noen planer om å kjøpe en Rx7FD en gang jeg og, men den skal kjøre i ring rundt en viss rød FD med pirelli-dekaler på dørene :D :D :D Siter Whoops, there goes another gearbox... Nissan Sunny GTI-R Nissan Primera 4WD Nissan King Cab 4WD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Juni 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2003 SunnyGTIR: Hvilken gtir kjørte du før? Farge, modell, effekt, modifikasjoner og sånn? Trodde det bare var to her i området.. Du kommer fra stavanger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTI-R Skrevet Juni 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2003 Originally posted by SunnyGTi2.0 SunnyGTIR: Hvilken gtir kjørte du før? Farge, modell, effekt, modifikasjoner og sånn? Trodde det bare var to her i området.. Du kommer fra stavanger? Vestlandet er stort... Jeg bor i Sogn og Fj. Hadde en sort R tidligere. Ca 310hk med frontmont I/C osv. Siter Whoops, there goes another gearbox... Nissan Sunny GTI-R Nissan Primera 4WD Nissan King Cab 4WD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brembo Skrevet Juni 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2003 Originally posted by SunnyGTI-R Vestlandet er stort... Jeg bor i Sogn og Fj. Hadde en sort R tidligere. Ca 310hk med frontmont I/C osv. Hvor i sogn og fjordene da? kan jo hende jeg har møtt på deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTI-R Skrevet Juni 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2003 Originally posted by Brembo Hvor i sogn og fjordene da? kan jo hende jeg har møtt på deg. Svelgen. Bilen ble solgt til Sogndal. Siter Whoops, there goes another gearbox... Nissan Sunny GTI-R Nissan Primera 4WD Nissan King Cab 4WD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brembo Skrevet Juni 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2003 Er den sort og er akkurat blitt solgt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg