Gå til innhold

Hjelp!! 230F problemer

Ranger emnet

FriX-244TiC

Anbefalte innlegg

Hei!

har kjøpt tilbake en stasjonsvogn jeg hadde 245 88mod med B230F

Problemet er at den ikke starter.. først gikk ikke bensin pumpa.. ikke gnist på plugg..

Bytta et rele til bensin pumpa ved styre enheten ved passasjer siden..fikk gnist utrolig nok å pumpa går.. men nå opner ikke dysene.. skjekka at det kom bensin fram..og kneip i gjenn på retur bare for å skjekke om det bare rant imellom te retur..starta ikke..

Så han som jeg solgte den til sente den opp på verksted til en kammerat av seg.. han tvangskjørte bensin pumpa å da starta den vist.. men da han la opp jumpe ledning så ville den ikke starte igjenn..

Så var å henta den i sta.. har ikke rekt å sett noe mere på den nå.. men har mine mistanker om at kansje batteri polen har vert av? å fått sletta feil kode så den starta men ville ikke gå i neste forsøk!?! leita første gang jeg prøvde å hjelpe han å finne feil etter sånn blink lampe..er d det på denne?

Vertfall dette er det som har skjedd i følge gammal eier... Kjørte til et sted..parkerte ..slo av bilen..etter det ville den ikke gå..

Plugger,ledninger..absolutt alt sånn tullball er i orden_!!!

ABSOLUTT ALT FORNUFTIGE TIPS HJELPER!!

H/ Vegard

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Friksen, les feilkoder, gå på 2 og 4 trur jeg, hold inne i 5 sek og les koder, 1-1-1 betyr ingen feil registrert, mistenker litt styreenhet hvis den strta på jumpeledning, husker FT motoren på vk.II hadde noe sånt, en liten jævel inni som hadde gått, lett fixa.

Har en kompis som har en 91 med F-motor, men styrenhetene går vel ikke over?

Feilkodene er vel samma på F, FK, og FT, brukte iallefall de fra FK på hans da vi hadde problemer.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!! takk for alle svar.. men jeg finner IKKE blink kode saken..

Rele`er virker ut til å vere i orden..

er jo ikke godt å si det her.. i går så skulle jeg hente bilen.. da jeg kom fram til verkstedet så sa han at bilen gikk nå... hmm javel..snudde på hælene å dro.. fikk melding senere om jeg fortsatt var intresert for nå gikk den ikke..

så jeg tenker jeg skal skjekke bensinpumpa i tanken.. å kansje bytte den andre.. den "høres" ut til å vere bra..

bensin filter osv.. får se da..

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!! takk for alle svar.. men jeg finner IKKE blink kode saken..

Rele`er virker ut til å vere i orden..

er jo ikke godt å si det her.. i går så skulle jeg hente bilen.. da jeg kom fram til verkstedet så sa han at bilen gikk nå... hmm javel..snudde på hælene å dro.. fikk melding senere om jeg fortsatt var intresert for nå gikk den ikke..

så jeg tenker jeg skal skjekke bensinpumpa i tanken.. å kansje bytte den andre.. den "høres" ut til å vere bra..

bensin filter osv.. får se da..

At du ikke finner diagnoseuttaket kan vel være fordi du mest trolig har lh2,2 som ikke har noe slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp.. hehe.. regna igrunn med det..

Kommer ikke strøm til tank pumpe..ikke går den når jeg tvangskjører den.. tank måleren er nesten på rød feltet.. må se om ikke jeg får tak i en slik en i morgen.. så kansje det er det.. hmmm... må jo nå tross alt suge gjennom denne tank pumpa..så trøkke det opp til bensin rail`en så virker ganske logisk det...

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok feil!!! er ikke tankpumpe på den.. skrudde ikke opp lokket i bagasjerommet i går kveld jeg:(.. og den andre ledninger som jeg antok gikk til føler til bak akselen ellerno :( var brenn sikker på at det var det da jeg har vert borti 3andre 240er me K-jetronic me tank pumpe... uuuf..

Men nå ble jeg så irritert.. dro å handla en komplett motor med alt av ledninger å styre enheter som SKAL funke så nå starter jeg me å bytte bensin pumpe.. så får jeg bare gå trinnvis forover..

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider