Gå til innhold

Etterkontroll av bil

Ranger emnet

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har vært å kjøpt meg ny bil (Se signatur), og når jeg kjøpte den, så hadde den vært inne på eu kontroll å ikke blitt godkjent på grunn av oljelekasje. Det er simringen på veiva som må byttes, å det skal jeg få gjort til helga.

Men, iløpet av de to ukene jeg har hatt bilen, så har jeg vært uheldig med steinsprang.. Frontruta har en fin liten brist på ca 8-10 cm, og lykteglasset er britstet, med et lite hull i.

Så det jeg lurer på er om jeg får den godkjent? For på etterkontrollen skal de jo bare sjekke det jeg fikk mangellapp for. Og om den ikke lekker olje, så må den vel bli godkjent? Eller kan de begynne å henge seg opp i ruta og lykteglasset?

For om de gjør det har jeg et faens så stort problem. Jeg har ikke 5k til ny rute :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterkontroll skal bare sjekke det som var feil under EUkontrollen.

Men du kan jo være uheldig å møte på en som skal være plagsom

07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack

65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18

x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE

Selger: B28E kam (ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde et lignende problem.. viste bilen på eu.kontroll og fikk mangellapp på bremserør. fikset det, og dagen før jeg skulle vise bilen klarte naboen å rygge på bilen min å knuse den ene baklykten..

De på verkstedet sa de ikke kunne godkjenne den med knust baklykt, men når jeg spurte om de ikke bare skulle sjekke det som var feil ved forrige eu.kontroll klødde de seg i hodet litt og til slutt var vi enige, så bilen ble godkjent..

1999 -Audi tt 1,8 turbo

1988 -Audi 100 2,3l (til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk mangellapp på indre styreledd, så jeg måtte vise den igjen... Da jeg kom tilbake dagen etterpå sa han at han hadde glemt å skrive på 2 ting dagen føre, men han sa at han ikke hadde lov til å si noe på det andre gangen, siden det ikke sto på lappen. De skulle kun sjekke det som sto på mangellappen.

(Jeg fikk sprekk tvers over hele frontruta på vei hjem fra andre godkjenning)

1990 Sierra Cosworth 4x4 Imperial Blue

http://www.speedjunky.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider