Gå til innhold

Bensinforbruk på golf vr6

Ranger emnet

ssagat

Anbefalte innlegg

kikka etter rust, slark i drivaksler og girkasse og slike ting på min.

har enda ikke merket eller oppdaga noke galt med den til no, litt ann på årsmodell da , min e 92, første modellen, barnesjukdommene skulle vel egentlig dukke opp der, men alt e vel med ka vaksine du gir barnet. pleier bilen fint å steller den bra , så da har eg ikke fått nokke problemer .

bensinforbruk, tja, min ligg vel på omtrent 1 liter ved småkjøring og litt rykk og napp, og når eg dro på langkjøring til våler (6t kjøring) , så var det meg, 2 kompiser, telt og masse bagasje, kjørte fint og på 4-5 gir mye av veien, brukte da 0,73 på mila...that AINT bad...

bensinen spiller igr ikke sååååå stor rolle for min del , kjører igr ikke så masse at det utgjør de aller største summene. har du råd til bil ha du råd til bensin;) hehe

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en passat ligger forbruket på 1,1-1,3 på bykjøring, og 0,7-0,9 på langkjøring. Er en 2,8L AAA. Vr6 er jo en autobahn-motor, så man trenger ikke være økonom for å se at dette ikke passer som bybil. Jeg bor i Trondheim og bruker alt for mye penger på bensin.

Er mye som kan feile en vr6! Se på tråden min for å finne ut hva jeg har slitt med. Kjøpte min bil til en kriminelt lav pris p.g.a masse "verkstedsdyre" småfeil som jeg har fiksa selv.

Er du skeptisk på vr6-motoren i bilen du skal kjøpe så vil jeg anbefale en diagnosetest på nærmeste vag-verksted eller tuning-sjappe for å sjekke følere og målere++. Er du skeptisk på resten av bilen så krever du naf-test.

Ellers må du se etter det samme som på andre biler:

Hvit eksos(toppakning)

Hvitt skum på innsida av oljelokket(indre vannlekasje)

Falskluft

Vedlikehold(service)

Sota plugger

Morkna vannledninger

Se etter provisoriske repareringer

Vått luftfilter, da luftfilterboksen på vr6 har en tendens til å ta inn vann, noe som igjen føkker opp luftmassemåleren som er svak nok fra før.

Har ikke motoren fått motorvask på x antall år så kan du nesten bare drite i hele greia... Da har det ikke skjedd det helt store vedlikeholdet heller.

Spør selger om motoren brenner olje og/eller bruker vann. Sier selgeren nei så få det skriftlig i en kjøpskontrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbruket mitt målt med kjørekomputeren ligger på 1.2-1.4 på bykjøring i Trondheim. Er vel ikke no problem å få den til å bruke mer heller. Legge seg på lavt turtall så går det meste fint.

Mazda 323 GTX 91'

xAudi 80 GTE Quattro 85'

xVolkswagen Golf III VR6 93'

xJeep Cherokee Limited 91' 4.0 H.O.

xChrysler Neon 95' 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider