Gå til innhold

soundmagus x-3000 vs ma audio HK-802SX

Ranger emnet

Jan Erik Johansen

Anbefalte innlegg

bare lurer på om noen vet om disse forsterkerene yter det de egentlig lover?

prisen på soundmagus ligger på ca 3.5k, og MA sin ligger på ca 5k på megabillig.com.

soundmagusen skal yte 3000W RMS ved 2 ohm ved 14.4V. (den består egentlig av 2x x-1500 i ett chassi).

MA sin skal yte 4400W RMS i 1 ohm. spenningen er ukjent.

jeg anntar MA sin er det beste valget, men siden jeg ikke kjenner til MA spør jeg like så godt før jeg kjøper noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hørtes ikke bra ut støy, som i form av susing, forvrengning, eller dynamo-støy?

jeg tro ruansett ikke jeg vil høre mye til støyen om det er susing det er snakk om men. med tanke på at den skal brukes til sub.

det ser ut til at MA sin inkludert moms osv kommer på ca 5.5K, så blir jo litt dyrere om jeg går for den da. men den er vel kanskje hakket bedre og kraftigere også?

litt irriterende at megabillig.com ikke kan vise faktiske priser. er litt forskjell på 4.5k og 5.5k syns nå jeg i allefall da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har den Sound M felles strømsforsyning? isåfall er 100 ganger bedre å kjøpe 2 stk X1500 da hver 1500 forsterkere har sin egen power supply!! de kan sikker brokobles sammen - det som så fint kalles : linkes med hverandre...:-)

ettersom jeg har forstått så skal den effekten som MA oppgi være med 17volt... men som sagt ikke helt sikker.

finnes faktisk bedre for nesten samme pris... kjøp brukt da kan du komme over Audison -som kan modes- ellers SoundStream -som Dag bruker ;-) Helix, finske SPL, PG, RF, JL. Disse merkene anser jeg de mest aktuele til dB Drag og samtidig gode nok til å brukes i SQ også. finnes til en brukbar pris -relativ høy bruk pris men verd som regel en god del mer- ser at du har bestem deg for å sende Zapcon din over dammen :-) ellers påpeker jeg at dette er min personlig mening og muligens glemte en eller flere (få) merker som burde vært nevnt...

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha mye effekt for lite penger er Ma-audio absolutt å anbefale.

Let litt rundt på nettet etter spesifikasjoner så får du sett helt sikkert hva den yter ved 14,4V. Jeg TROR ikke effekten på disse forsterkerene på megabillig.com er oppgit ved 17V.

2x Stroker 15" - 138,4 dB

Pioneer TS-W5000SPL - xxx,x dB

Ma audio HC 4002 - 4000W RMS @ 1Ohm 14,4V

Student - 3. år Elektroingeniør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir liksom støy som susing og dunking i subbene.. satte inn Velocity forsterkere, og var kvitt problemet ;)

mener X3000 har en strøm forsyning etter det jeg hørte..

hadde 2 x-1500 som jeg "linket

2 sammen ja.. nå har jeg 1 igjen ;)

Reiser på kurs til fredrikstad nå jeg.. Bil kjøring. jippi ;):fingers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, rom for en del forbedringer der!! men selv ville jeg kjøpt 2 separate om det ikke er stor pris forkjell... blir letter å plassere/montere også.

ellers tror jeg glemte å si ang MA at den MAKSIMALE effekten forutsetter 17volt... som sagt noe jeg tror uten å si det for sikker men husker å ha lest om det i en utenlansk forum.

Ellers "generelt" dette med "store effekt fra evighets maskiner" er et velkjent fenomen på QXL med UsCarvor som fronter :-) til extrem lave priser....

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic men.. hvordan kan http://www.megabillig.com selge sone produkter til nesten halve prisen av andre.. ??

Mercedes w210 stv avantgarde

Mercedes 2004 vito

Nissan 200sx s13 "drift bilen"

Passat 2001 svt 4motion 2.5 v6 TDI Solgt/Bmw e36 320 cupe Solgt/vw Golf 3 GTI Solgt/Bmw e36 318is sedan Solgt/Passat 1999 stv 1.9TDI Solgt/Mercedes w210 230 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MA'en er oppgitt til 3600 W ved 14,4 V.

I think that Performance Auto and Sound (pasmag.com I think) did a review of it a while back. If I remember it did about 3800 watts unclipped. The only reason I remember this is because I wanted one too except I didn't want to spend the money on batteries to power it. It should have a draw of about 350-400 amps!

På en annen side må det sies at disse oppleves slappere enn f.eks. Cadence ZRS-10 og spes. 9.0'en din.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en BOSS HC4000 forsterker som driver de subbene dine noe vanvittig !! har oppgradert den litt og satt i fetere sikringer (ingen garanti).. men den tåler å bli belastet ned i 0.5 ohm og det spiller rått!! pris: 3500,- ..

ytelser: 1 x 4000 watt i 0,5 ohm ..

Du har oppgradert den:pray rart det ikke er garanti på den .

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MA'en er oppgitt til 3600 W ved 14,4 V.

På en annen side må det sies at disse oppleves slappere enn f.eks. Cadence ZRS-10 og spes. 9.0'en din.

Mvh

Stian

matador: prisen er desverre ikke den samme. det er dyrere med 2 separata enn en stor.

ok, kjønner.

trodde det var denne som hadde de spesifikasjonene jeg: http://ampguts.realmofexcursion.com/MA_HK4000D/

men får se hva jeg gjør da. den eneste jeg har nå er en på 450W RMS liksom, og det er ikke all verden til dbdrag akkuratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider