Gå til innhold

soundmagus x-3000 vs ma audio HK-802SX

Ranger emnet

Jan Erik Johansen

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har den Sound M felles strømsforsyning? isåfall er 100 ganger bedre å kjøpe 2 stk X1500 da hver 1500 forsterkere har sin egen power supply!! de kan sikker brokobles sammen - det som så fint kalles : linkes med hverandre...:-)

ettersom jeg har forstått så skal den effekten som MA oppgi være med 17volt... men som sagt ikke helt sikker.

finnes faktisk bedre for nesten samme pris... kjøp brukt da kan du komme over Audison -som kan modes- ellers SoundStream -som Dag bruker ;-) Helix, finske SPL, PG, RF, JL. Disse merkene anser jeg de mest aktuele til dB Drag og samtidig gode nok til å brukes i SQ også. finnes til en brukbar pris -relativ høy bruk pris men verd som regel en god del mer- ser at du har bestem deg for å sende Zapcon din over dammen :-) ellers påpeker jeg at dette er min personlig mening og muligens glemte en eller flere (få) merker som burde vært nevnt...

x-3000 er vel 2 x-1500 i en box om jeg ikke tar helt feil, x-1500`s strømforsyning kan dra opptil 120A og x-3000 kan dra opp til 240A.

X-3000 er den samme som theloudest`s største modell..

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

x-3000 er vel 2 x-1500 i en box om jeg ikke tar helt feil, x-1500`s strømforsyning kan dra opptil 120A og x-3000 kan dra opp til 240A.

X-3000 er den samme som theloudest`s største modell..

m'm JEJ la en link til den tidligere... ser tidlig at det er 2 stk i samme chassis ja.... også at den ene 1500 ikke har delefiltret... :wonder

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp føler meg så forferdelig mye bedre nå.....

Nå er jeg heldigvis ikke av den typen som trenger å fremheve meg selv på et forum for å få selvtilit.

hmm Odd-Helge.. motsetningen til det er slik du er: fremhever deg ved å mobbe andre.. syns du skal tenke over det litt, jeg biter ikke på men syns likevel synd på dine manglende evner til å forstå hva "vi" prater/diskuterer om og heller angriper en av partene personlig (om alltid så angriper en mobber den som har minst folk med seg på sin side, det er jo sikrest) .. Hva saken dreier seg om er irrelevant i dine og Audio-teams tanker, slå til med ord som IDIOt osv.. jaja keep it going if you like it ;) ...

ps. ang forsterkeren: alle utgangstransistorene er skiftet ut slik at denne tåler mere, lakkert spolene osv .... THD er på 0,01 ved 2 x 500 watt (4 ohm)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle utgangstransistorene er skiftet ut slik at denne tåler mere, lakkert spolene osv

hvilken betegnelse hadde de "gamle" transistorene og hva hetter de "nye"? eller er bare skiftet ut med nye som har samme betegnelse?

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matador: prisen er desverre ikke den samme. det er dyrere med 2 separata enn en stor.

ok, kjønner.

trodde det var denne som hadde de spesifikasjonene jeg: http://ampguts.realmofexcursion.com/MA_HK4000D/

men får se hva jeg gjør da. den eneste jeg har nå er en på 450W RMS liksom, og det er ikke all verden til dbdrag akkuratt.

Sorry, rotet litt der..

Så på feil forsterker :P

Ble sånn automatisk da du nevnte 4kW og MA.

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jepp. vet det er slept det med angreretten, så skal nok ikke benytte meg av den. :)

har bestilt en fra BorgeData nå, men de har ikke forventet å få den på lager enda da, så får bare håpe den kommer til planlakt tid så jeg får den i tide.

fikk nettopp mail fra zapco forresten:

"A birth sheet is not enough to get the amp fixed under warranty. Warranty does not transfer ownership. What I mean is if you bought the amp used then the warranty is no longer valid. The warranty only stays with the original owner. " :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte også jeg skulle nevne det med støyen - har ikke merket noe med min heller, nemlig. Kanskje han har fått en mandagsmodell :P Utrolig fornøyd med forsterkeren min, den drar alt. Og så billig 'a gitt :D

JEJ: Kjiper'n med Zapco'en... Skjønner ikke åssen det der er lov. Garantien kan jo ikke slutte å gjelde selv om varen bytter eier... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider