matador Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 synes at Jan skal heller kjøpe den forsterkeren først og la deg Jan Erik låne i et par dager til konkurransen... han har fæn meg råd til det! Jan jobber mye overtid regner jeg med... siden Back End jobber så tregt om dagen... m'm Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Haha, grunnen til at det går treigt der oppe, er nok at jeg IKKE jobber noe særlig overtid! Lei av å gjøre jobben til prosessingeniørene hele tiden! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Mars 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 da har jeg fått RA nummeret fra zapco, så da er den klar for innsending. sender den i morgen anntar jeg. jo fortere jo før får jeg den tilbake. så inntil videre får jeg leve med et, vel, litt andeledes oppsett: tidligere toppregisterforsterker er nå sub-forsterker. en 425W ultimate forsterker. som toppregisterforsterker brukerer jeg en noe modifisert/oppgradert forsterker jeg lagde på skolen i fjord.. egentlig en 230V forsterker, men har man 230V "AC" i bilen og en forsterker som ovelever firkantpulser fremfor sinus så hvorfor ikke... jeg var nesten eneste i klasse som i det heletatt fikk den til å fungere, og pga oppgraderingene jeg gjorde målte den betydlig bedre enn de andre, og jeg var også eneste som endret utseende på den og fikk 6'er på den. :) ja, jeg liker å brife litt av og til jeg også, hihi. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Ja, det pinglete greiene der betyr vel at det blir en X-3000 på meg etter dB-drag-sesongen i år? :D Hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Mars 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 vi får se. er den bra så kan det jo hende jeg beholder den som et ekstra løft i effekten til db-drag så jeg kanskje omsider kommer meg over 145dB. men som sakt, vi får se. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Mars 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 da var zapcoen sendt... over 800,- i porto hver vei, pluss reparasjonskostnader, pluss moms... billig? nei det har vi i-i-ikke sett... ;'( :mad: så helt ærlig, siden portoen ble Så høy vet jeg ikke om jeg har penger til enda en forsterker. må tenke litt mer over det først. men får se.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 steike.. det koster :O Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Mars 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 ja, og i allefall for en skoleelev uten jobb... :( men men, er ikke noe å gjøre med det nå. får bare håpe det er værd det, og at det ikke blir flere tusen rett ut av vinduet ved at de ikke finner no feil på den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet April 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 soundmagus forsterkeren kom ikke inn på lager til planlagt tid desverre, så da bestilte jeg heller den andre MA forsterkeren. kostet jo litt mer (5.5k), men den skal jo være sterkere også, så får håpe den er værd det, og at den leverer det den lover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet April 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 fikk svar fra Ma nå. the power is rated at 13.5 V at 12 V you get a slight drop in power but not much..... Yes the amp can handle 17V as well and is unregulated so the more power you give it the more power it will give you. hørtes jo ikke gå galt ut det, med 4400W RMS ved 13.5V. en 200A dynamo burde vel hjelpe på litt her anntar jeg. skulle gjerne hatt enda mer, men men.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Skal du ha bilen igang, da? :O Jeg skal stille i Street hvis det blir noe, så jeg driter i dynamoen, jeg :P Hehe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet April 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 kommer i street jeg også, men skal jo bruke den på bass race også da, og da skal selvfølgelig motoren i gang. :) men blir bare med batterier på hellerudsletta da, for det står vi inne. får bare håpe det ene stakkars batteriet mitt ikke gir seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet April 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 da har jeg testet forsterkeren så vidt (og bare så vidt), og: 1. står MA for More Ampere? 200A dynamoen pakka i allefall i sammen fort, og det samme gjorde batteriet... lysene blinker igjen som himmlen på nyttårsaften. men får se hvordan det blir når jeg får ladet opp batteriet skikkelig først. 2. er viften i forsterkeren til pynt? den kjøler jo ikke i det heletatt omtrent. etter ca 15-20 minutter på ca 1/2 effekt kunne jeg ikke ta på siden av forsterkeren lenger. denne må jo bare knapt passere RMS kravene (som er full effekt i 15 minutter) før den brenner opp... 3. cd-spiller på fult (før klipping), gain på fult, volumekontrollen til forsterkeren på fult, forsterker gir kun ca 1/2 effekt, om så mye. ikke helt som forventet, hmm... får stille opp til 8V når jeg får til bake zapco forsterkeren og se om det blir bedre da. 4. zapcoen spilte like høyt som det denne har gjort nå i allefall, og kunne da stå på 24/7 på fult uten å gå over 40-50c. mens dette setter fyr på bilen om den står på stort mer enn 30 minutter på 1/2 effekt. så er vist litt forskjell på kvaliteten her ja, hehe. :) men på den andre siden, forsterkeren fungerer som den skal, bare jeg får gitt den noe mer strøm, og høyere inngangssignal. så vi får se litt senere hvordan den yter da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg