Gå til innhold

soundmagus x-3000 vs ma audio HK-802SX

Ranger emnet

Jan Erik Johansen

Anbefalte innlegg

synes at Jan skal heller kjøpe den forsterkeren først og la deg Jan Erik låne i et par dager til konkurransen... han har fæn meg råd til det! Jan jobber mye overtid regner jeg med... siden Back End jobber så tregt om dagen... m'm

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da har jeg fått RA nummeret fra zapco, så da er den klar for innsending. sender den i morgen anntar jeg. jo fortere jo før får jeg den tilbake.

så inntil videre får jeg leve med et, vel, litt andeledes oppsett:

tidligere toppregisterforsterker er nå sub-forsterker. en 425W ultimate forsterker.

som toppregisterforsterker brukerer jeg en noe modifisert/oppgradert forsterker jeg lagde på skolen i fjord.. egentlig en 230V forsterker, men har man 230V "AC" i bilen og en forsterker som ovelever firkantpulser fremfor sinus så hvorfor ikke...

jeg var nesten eneste i klasse som i det heletatt fikk den til å fungere, og pga oppgraderingene jeg gjorde målte den betydlig bedre enn de andre, og jeg var også eneste som endret utseende på den og fikk 6'er på den. :)

ja, jeg liker å brife litt av og til jeg også, hihi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

fikk svar fra Ma nå.

the power is rated at 13.5 V at 12 V you get a slight drop in power but not much..... Yes the amp can handle 17V as well and is unregulated so the more power you give it the more power it will give you.

hørtes jo ikke gå galt ut det, med 4400W RMS ved 13.5V. en 200A dynamo burde vel hjelpe på litt her anntar jeg. skulle gjerne hatt enda mer, men men.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

da har jeg testet forsterkeren så vidt (og bare så vidt), og:

1. står MA for More Ampere? 200A dynamoen pakka i allefall i sammen fort, og det samme gjorde batteriet... lysene blinker igjen som himmlen på nyttårsaften. men får se hvordan det blir når jeg får ladet opp batteriet skikkelig først.

2. er viften i forsterkeren til pynt? den kjøler jo ikke i det heletatt omtrent. etter ca 15-20 minutter på ca 1/2 effekt kunne jeg ikke ta på siden av forsterkeren lenger. denne må jo bare knapt passere RMS kravene (som er full effekt i 15 minutter) før den brenner opp...

3. cd-spiller på fult (før klipping), gain på fult, volumekontrollen til forsterkeren på fult, forsterker gir kun ca 1/2 effekt, om så mye. ikke helt som forventet, hmm... får stille opp til 8V når jeg får til bake zapco forsterkeren og se om det blir bedre da.

4. zapcoen spilte like høyt som det denne har gjort nå i allefall, og kunne da stå på 24/7 på fult uten å gå over 40-50c. mens dette setter fyr på bilen om den står på stort mer enn 30 minutter på 1/2 effekt.

så er vist litt forskjell på kvaliteten her ja, hehe. :)

men på den andre siden, forsterkeren fungerer som den skal, bare jeg får gitt den noe mer strøm, og høyere inngangssignal.

så vi får se litt senere hvordan den yter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider