Gå til innhold

Airbag i 240

Ranger emnet

Volvo-trimmaren

Anbefalte innlegg

Noen som vet når/om 240 ble levert med airbag..? Vurderer kjøp av en 1993 modell stasjonsvogn, og på bildene av interiøret ser jeg at den har likt ratt som bl.a. 940 med airbag, så regner med det er det på denne og..? Er det forbudt å fjerne denne..? Vil heller montere sportsrattet mitt der;) Hvordan bør man demontere et ratt med airbag i..?

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan nok hende det er airbag der ,men ble vel kun levert som xtrautstyr.

du kan fint fjerne den ,men husk å la batteriet være frakoplet i minst 10 minutter , og så må du sette "jumpe"-ledning mellom kontaktene som står igjen bak rattet som tilhører ab. har fjernet min ab og montert Momo Fighter.

Kanskje en idé å fjerne evt lyspere i dash for ab også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra og med '90 kom 240 med førerairbag som tilbehør..

I 1993 var airbag standard.

I følge brosjyren skal det være ekstrautstyr.

En annen ting med airbag, for den som har tenkt å fortsette å ha det: Det står noe om at den skal kontrolleres eller byttes ut etter ti år. Hva er det evt som skjer når man ikke utfører dette?

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da stemmer det nok, mener det var en SE utgave... Noen som vet hva det står for..? Second edition, special edition eller noe slikt..? Hva slags motor sitter i disse..? Vet bare at det er en B230F, men ikke hvilken utgave... Er viktig at det er lh 2.4 innsprut jaffal, så det er enkelt å montere inn B230FT /FK, som er planen...;)

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet når/om 240 ble levert med airbag..? Vurderer kjøp av en 1993 modell stasjonsvogn, og på bildene av interiøret ser jeg at den har likt ratt som bl.a. 940 med airbag, så regner med det er det på denne og..? Er det forbudt å fjerne denne..? Vil heller montere sportsrattet mitt der;) Hvordan bør man demontere et ratt med airbag i..?

Husk hvis du fjærner airbaggen, så må du god kjenne bilen din på nytt, og fjærner du airbaggen og ikke godkjenner bilen, så har du ikke forsikring på bilen din.

It's better to be first in hell, than secound to heaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider