Gå til innhold

Er bilen min skjelden?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Det var ganske stille på V8 forumet, så jeg kommer med et spørsmål jeg: Jeg har en 1975 Chevrolet Chevelle Malibu Classic 4 dørs sedan. Har kikket litt rundt etter forskjellige deler. Til motoren og slikt går greit, der en kan bruke det samme som mange andre biler, men til karosseriet er det omtrent umulig. Kikket innom noen forum i USA, og det viser seg at dette karosseriet ikke er så veldig vanlig der heller. Kom i kontakt med en i Nederland, og han visste om to stykker der, en 74 og en 76. Morsomt å funnet ut om det er andre som har slike biler her i Norge. Noen som vet om noen? 4dørs altså.

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, jeg tenkte jeg skulle vente med å legge ut flere bilder før bilen var ferdig, men her er de i alle fall. Har fått start på den nå i alle fall. Skal lakkeres sort i helga om alt går etter planen. Og ja...jeg vet det er rotete i garasja!!

post-2248-13804851417862_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CorvetteC3

Det var en fin bil, finere når du får ny lakk på den.

hvor mange penger har du brukt på den?

har du ny motor eller har du bare vaska den gamle :P

Selvfølgelig har jeg ny motor. Bestilte den på WEB shoppen til Chevrolet. Neida, det er den motoren som var i bilen da den var ny. Har til og med sjekka opp motorkodene for å se om det er originalmotoren. Utrolig hvor mye en kan finne ut om disse motorene. Til og med hvilken tid på døgnet blokka ble støpt!! Bilen har ikke kostet meg stort. Byttet til meg bilen uten motor og girkasse mot en gammel V6 Fordmotor. Går ikke an å si nei til en slik handel. Etterpå fikk jeg kjøpt motoren og kassa for 5000,-. Når den først var ute av bilen var det like greit å gi den en finpuss. Plukka ned, vaska og lakkerte. Ser litt bedre ut enn en oljeklump i alle fall. Bilen er originalt mørk rød metallic. Har spraya hele bilen med slipegrunning, og er nå klar til å lakkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dice

He he, det hadde vært kult om noen hadde photoshoppa bilen før lakkingen. Sette på panser og noen feita felger :D

Dette bilde f.eks:

http://www.bilforumet.net/attachment.php?s=&postid=125946

Ja, det er bare å sette i gang det. Kunne ha blitt morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kubbikkåre

Da var den lakkert!!

Litt dårlige bilder, men bilen ble da svart til slutt. Nå var det bare å montere resten av lysene, skaffe noen dekk som fyller opp hjulbuene, og få bilen litt lavere. Så er det ut å cruise ja!!:D :D :D

Bilder?

Du må jo vise hvordan det går! :D

Edit: Du klarte det rett før jeg ble ferdig å skrive dette her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kubbikkåre

Må vel ha med et til

Det er det jeg alltid har sagt: De årsmodellene der, enten det nå er 4D eller 2D faller midt immellom 2 stoler: Der er ikke gamle nok til å bli ansett som "ordentlige" veteranbiler, samtidig som de er for gamle til at de fleste anser de som aktuelle som dagligbiler. Dette gjør at de gir masse moro for lite penger!

Igjen: Gratulerer.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider