Gå til innhold

Regreim bytte på gti 16v?

Ranger emnet

Mmarius

Anbefalte innlegg

Har tenkt å bytte regreima på min golf gti 16v snart. Jeg har helt ny reim å strammehjul liggende, men lurer på om det er vanskelig å bytte den? Noen som har noen tips å triks får å ikke få satt reima ett hakk feil?

På forhånd takk!!

(Vw Golf GTI 16v)

(Vw Golf 1.6D)

(Volvo 240 jordbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk den gamle reimen med blanko, overfør de til den nye når du har tatt den ut, eller sett motoren i TDC og se at alle merkene stemmer både før og etter. Etterpå så kan/bør du finjustere tenningen.

Reimen skal ikke kunne snus mer enn 90 grader på langsiden før strammehjulet.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver å demonterer dekselet til regreima. dekselet er delt i to deler, den delen som er i bunn får jeg ikke av uten å ta av det viftereim-hjulet, så da er spørsmålet åssen jeg skal få hold igjen motoren slik at jeg får skrudd opp den skruen? er det lings gjenger på den tro?

på forhånd takk!!

(Vw Golf GTI 16v)

(Vw Golf 1.6D)

(Volvo 240 jordbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, du sier noe der. det heter kanskje ikke viftereim. men samma det, du skjønte hva jeg mente så.

har prøvd å få løs det hjulet, men det vil fortsatt ikke av. skal snart ut å prøve litt til, men virker liksom som det sitter like herlig selv om jeg har skrudd av di fire skruene..

(Vw Golf GTI 16v)

(Vw Golf 1.6D)

(Volvo 240 jordbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider