Gå til innhold

Voks og Såpe!!

Ranger emnet

eirwave

Anbefalte innlegg

HEi.

Endelig pent vær i stavanger igjen :D

Er det noen som kan anbefale en god boks og såpe til bilen. Tenke å bone å vaske den...

Ser biltema har en del. Noen erfaringer med biltema sin voks og bilchampo?

Evt hvilken type svamp skal jeg bruke til å bone med?

2003 VW Passat 1.9TDI STV

* 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt)

* 92, Golf GTI 8V (Solgt)

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øøø biltema. kjøper svamper og såpe der.

men voks og polerig kjøper jeg andre plasser.

prøfte den poleringen med fargepigmenter i. den virket kanon bra på bilen min.

følgte med en stift du skulle gni over riper/steinsprut, og ta på poleringen.

men herligheten kosta 200kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest en test plass at biltema sin voks ikke var så værst, men personlig så holder jeg en knapp på autoglym som polering, og bruker alltid turtel sin supervask når jeg vasker bilen til vanlig. Denne etterlater en liten voks hinne når man er ferdig slik at vannet preller av som nypolert. Svamper kjøpes der det er billig, f.eks biltema.

Et annet hint kan jo være å stikke på en lokalk selvvask stasjon og hive på varmvoks og glanstørk når man har vasket bilen., på den måten bevarer man kanskje poleringen lengre på bilen.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må hive meg på her. Tenkte kanskje å ta en utvendig overhaling på bilen i påska. Vask, voks og rubbing av panser (det har fullstendig mista glansen). Spørsmål: hvor varmt bør det være i lufta for at man skal vokse og/eller rubbe? Skjønner at oppholdsvær er en bra ting, men ikke direkte sollys.

Har aldri vaska bilen me høytrykkspyler, selv om jeg har tilgang på det. Men det må da funke fint langs sidene (nedenfor gummilista)? Litt lettere å få av dritten liksom? Noe å tenke på der? Ikke for mye trykk osv? Fyren i butikken vi kjøpte spyleren skrøt fælt av en "turbo-dyse" som fulgte med. Den kunne skjære gjennom treplater og det som var. Hvor mye han la på her vet jeg ingenting om, men skjønner vel såpass som at for mye trykk er kjedelig for bilen? (nei jeg hadde ikke tenkt å bruke den dysa på bilen da)

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider